Informacje ogólne
Notacja użyta w instrukcji:
|
|
{ścieżka} |
- ściezka do pliku na dysku |
kursywa |
- bezpośrednia komenda występująca na mudzie |
tekst w ramce |
- dokładna komenda do wpisania |
|
- zmienna |
[tekst] |
- zmienna opcjonalna |
Podstawowe ustawienia
W pliku {~/.tfrc} (skopiowanym z tfrc) należy ustawić podstawowe zmienne: schemat kolorów, typ klawiatury oraz ścieżkę do katalogu z logami.
Po pierwszym zalogowaniu się na daną powstać powstaje plik {~/.tf///.tf}, będący kopią common/std/player.tf. W pliku tym należy ustawić kilka podstawowych zmiennych dotyczących ekwipunku itp.
Oba pliki zawierają komentarze informujące o tym, co oznacza która zmienna i jakie wartości może przyjmować.
Własne modyfikacje
UWAGA: Skrypty w katalogu {~/tf} nie powinny być zmieniane przez użytkownika. Ewentualne zmiany zostaną nadpisane podczas aktualizacji skryptów. Wszelkie własne zmiany powinny być wprowadzane wyłącznie w pliku postaci (lub innym miejscu w katalogu {~/.tf}). Przykładowe tworzenie aliasów i komend:
|
|
/alias pod podskocz |
- tworzy aliasa pod wykonującego podskocz |
/def pod = podskocz |
- tworzy komendę /pod wykonującą podskocz |
/def pod2 = podskocz%; sp |
- tworzy komendę /pod wykonującą podskocz, a potem sp (w TF-ie komendy rozdziela się sekwencją %;) |
Bindy
Klawiatura podstawowa
|
|
F1 - F8 |
- ustawiane przez użytkownika komendami /f1 , /f2 , ..., /f8 |
F9 |
- zabij (ustawiany komendą /cel ) |
Esc + F9 |
- przelam obrone (ustawianego komendą /cel ) |
F10 |
- zabij (ustawiany komendą /cel2 ) |
Esc + F10 |
- przelam obrone (ustawianego komendą /cel2 ) |
F11 |
- przestan walczyc |
F12 |
- następna lokacja (szerzej opisane w sekcji "Łazik") |
[ |
- atak na cel ataku |
] |
- przełamanie celu ataku |
Klawiatura numeryczna
|
|
/ |
- normalne chodzenie |
* |
- przemykanie |
- |
- przemykanie z drużyną |
5 |
- następna lokacja (szerzej opisane w sekcji "Łazik") |
+ |
- gora |
. |
- dol |
Enter |
- kondycja wszystkich |
0 |
- stan |
Bind dynamiczny
Klawisz odwrotnego apostrofu (`) binduje się dynamicznie zależnie od tekstu otrzymanego od muda na komendy typu zapal lampe albo zapukaj w brame. Jego działanie jest jednorazowe, czyli po naciśnięciu bind zostaje usunięty.
Pasek stanu
![pasek](https://bitbucket.org/ftpd/tf-scripts/raw/master/_doc/pasek.png)
|
|
róża wiatrów |
- pokazuje możliwe wyjścia z lokacji (innym kolorem zaznaczony jest kierunek, z którego postać przyszła) |
K: |
- kondycja |
Z: |
- zmęczenie |
M: |
- mana |
B: |
- próba blokowania lub udane zablokowanie (zarówno przez siebie, jak i przeciwko sobie) |
W: |
- warning, na przykład ogłuszenie lub wytrącenie broni |
R: |
- kto aktualnie został wskazany jako rozkaz ataku |
B: |
- aktualna komenda przypięta do binda dynamicznego (opisanego w sekcji "Bindy / Bind dynamiczny") |
Hidden: |
- ukrycie (przyjmuje wartości ON/off) |
Sneaky: |
- przemykanie zamiast chodzenia (przyjmuje wartości ON/GRP/off) |
Weapon: |
- status broni (przyjmuje wartości (ON/ERR/off) |
Cover: |
- gotowość do zasłony lub czas pozostały do następnej próby |
Order: |
- gotowość do wydania rozkazu lub czas pozostały do nastepnej próby |
Alert: |
- ostrzeżenie, np. o walce bez broni |
Mail: |
- status poczty (NEW - jeden list, NEW+ - więcej listów, READ - list do odczytania lokalnie, SEND - list oczekuje na wysłanie, SYNC - w trakcie aktualizacji (przez zwierzątko pocztowe)) |
F: |
- forma (przyjmuje wartości od 0 (jestes w przecietnej formie) do 6 (jestes w nieziemskiej formie)) |
L: |
- obciążenie (przyjmuje wartości od 0 (nie wadzi) do 6 (przygniata do ziemi)) |
D: |
- upicie (przyjmuje wartości od -6 (masz potwornego kaca) do +10 (jestes pijany jak bela)) |
P: |
- strach (przyjmuje wartości od 0 (czujesz sie bezpiecznie) do 5 (czujesz sie bardzo przerazony)) |
T: |
- pragnienie (przyjmuje wartości od 0 (nie chce ci sie pic) do 3 (chce ci sie bardzo pic)) |
H: |
- głód (przyjmuje wartości od -2 (jestes bardzo glodny) do +2 (jestes bardzo najedzony)) |
Enemies: |
- liczba wrogów koncentrujących się na walce z postacią (odświeżane przy sprawdzaniu kondycji) |
Kill: |
- zabici przez siebie / polegli w ogóle od zalogowania |
Komendy
Techniczne
|
|
/c |
- czyści ekran |
/fk <tekst> |
- wyswietla tak, jakby przyszedł od muda - przydatne do testowania skryptów |
/ack |
- czyści bind dynamiczny, informacje w polu "Alert" na pasku itp. |
/reload |
- przeładowuje skrypty (jednocześnie kasując wszelkie dopisane 'z palca' zmiany, aliasy itp.) |
/typo <foo> <bar> |
- wpisane wysyła do muda . Przydatne do skracania sobie trudnych do wpisania nazw |
/testuj |
- wysyła do muda mnóstwo komend i wyświetla te, których wpisanie spowodowało coś innego, niż Slucham?. Przydatne do zgadywania właściwej komendy itp. |
/glow <tekst> |
- włącza kolorowanie aż do nastepnego /reload lub /unglow |
/unglow <tekst> |
- wyłącza kolorowanie |
Informacyjne
|
|
/exp |
- licznik cech przy medytowaniu (UWAGA: może nie działać na poziomach niższych niż pewnie stąpa) |
/stats |
- pokazuje statystyki defensów, zbroi, tarczy i speca |
/zabici |
- pokazuje statystyki zabitych przez siebie i innych |
/postepy |
- pokazuje czas osiągnięcia kolejnych postępów oraz liczbę zabitych przez siebie/przez wszystkich w tym momencie |
/ktoto <tekst> |
- szuka pasujących wystapień w bazie imion |
Ogólne
|
|
/f1 <komenda> - /f8 <komenda> |
- binduje klawisze F1 - F8 pod wskazane komendy |
/kowal |
- rozpoczyna naprawę broni i zbroi |
/ciuchy |
- rozpoczyna naprawę ubrań |
/poczta |
- wyświetla informacje o otrzymanych listach i/lub wiadomościach |
Bojowe
|
|
/comp <kim> |
- porównuje cechy bojowe z |
/cel <kogo> |
- ustawia jako cel ataku i łamania |
/cel2 <kogo> |
- analogicznie do /cel <kogo> , drugi cel ataku |
/am |
- wyświetla dostępne tryby ataku oraz informuje o aktualnie ustawionym |
/am <numer> |
- ustawia tryb ataku o danym numerze |
Poruszanie się
|
|
/wns |
- wsiadanie na statek (wyjęcie monet, kupienie biletu itp.) |
/wdyl |
- wsiadanie do dyliżansu (wyjęcie monet, kupienie biletu itp.) |
/walkcmd |
- ustawia komendę, która zostanie wykonana każdorazowo po zmianie lokacji (/walkcmd off aby wyłączyć) |
Ekwipunek
|
|
/op |
- zagląda do pojemnika (plecaka, torby, sakwy itp. - rozpoznawane automatycznie przy zakładaniu) |
/zp <co> |
- wyjmuje z pojemnika |
/dp <co> |
- wkłada do pojemnika |
/np |
- napelnij plecak (lub inny pojemnik) |
/sz |
- wyjmuje wszystkie zbroje z pojemnika i zakłada je |
/sd |
- zdejmuje wszystkie zbroje i wkłada je do pojemnika |
/bz |
- wyjmuje broń z pojemnika lub pochwy (zależnie od ustawień w pliku postaci) i dobywajej |
/bd |
- opuszcza broń i chowa ją do pojemnika lub pochwy (zależnie od ustawień w pliku postaci) |
/szz |
- wyjmuje sztylet i dobywa go (dla zawodów bez broni ciętych noszących dodatkowo sztylet) |
/szd |
- opuszcza sztylet i chowa go (dla zawodów bez broni ciętych noszących dodatkowo sztylet) |
/bron <on/off> |
- bardziej przyjazna komenda do dobywania broni |
/zbroja <on/off> |
- bardziej przyjazna komenda do zakładania zbroi |
/sztylet <on/off> |
- bardziej przyjazna komenda do dobywania sztyletu |
/dw <co> |
- wkłada do (pierwszego) woreczka |
/zw <co> |
- wyjmuje z (pierwszego woreczka) |
/d2w - /d8w |
- analogicznie do /dw , dla drugiego - ósmego woreczka |
/z2w - /z8w |
- analogicznie do /zw , dla drugiego - ósmego woreczka |
/ocenkamienie |
- ocenia kamienie i wyświetla ich szacowaną wartość w najwyższych możliwych nominałach |
Schematy kolorów
Kolory w skryptach definiowane są globalnie w pliku colorscheme.tf. Własne kolory można uzyskać edytując pojedynczo odpowiednie zmienne (oczywiście poza katalogiem {~/tf}, najlepiej w pliku postaci) lub poprzez redefinicję całego /def _colorscheme_load
.
UWAGA oprócz zdefiniowanych w skryptach kolorów należy ustawić sobie kolor wyjść już z poziomu samej arkadii (kolor opisy wyjsc z lokacji <nazwa|numer>
).
Listy
Mechanizm list służy do kolorowaia imion i/lub opisów innych postaci (oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby kolorować nim cokolwiek innego - to po prostu lista wyrażeń, które będą pokolorowane tak, jak zdefiniowana jest lista ;-)). Możliwe do użycia komendy:
|
|
/dodaj liste <nazwa listy> <kolor> [kolor tla] |
- dodaje listę o podanej nazwie i zdefiniowanych kolorach |
/dodaj <nazwa listy> <wyrazenie> |
- dodaje dane wyrażenie (również reglarne!) do listy |
/zmien <nazwa listy> <kolor> [kolor tla] |
- zmienia kolorowanie podanej listy |
/wyswietl listy |
- pokazuje aktualnie zdefiniowane listy |
/wyswietl <nazwa listy> |
- pokazuje wyrażenia dodane do podanej listy |
/usun liste <nazwa listy> |
- usuwa listę |
/usun <nazwa listy> <wyrazenie> |
- usuwa dane wyrażenie z podanej listy |
Łazik
Klawisze 5
na klawiaturze numerycznej oraz F12
na zwykłej powodują ruch o jedną lokację - na lokacjach z dwoma wyjściami pójdzie w stronę, z której postać nie przyszła (przydatne na traktach - można klikać klawisz zamiast wpisywać kierunki). Inicjowany na lokacji z więcej niż dwoma wyjściami nie robi nic.
Chodzenie w ten sposób uwzględnia tryb chodzenia (zwykłe/przemykanie/przemykanie z drużyną).
Drużyna
Przy zmianie drużyny (dołączanie, opuszczanie, zmiana przywódcy, przekazanie itp.) należy wcisnąć kombinację klawiszy Control + d
. Dzięki temu podczas wywołania komendy kondycja wszystkich przy członkach drużyny pojawią się klawisze przypisane do danej osoby (z zakresu F1
- F12
). Wciśnięcie kombinacji Esc + <klawisz>
będzie próbowało daną osobę zasłonić.
UWAGA: skryptowi do odmiany daleko do doskonałości. Czasami w pliku {~/.tf//exceptions.tf} trzeba sobie dopisać wyjątek. Przykładowe znajdują się w common/std/exceptions.tf i są kopiowane do {~/.tf} podczas pierwszego uruchomienia skryptów.