414 lines
16 KiB
HCL
414 lines
16 KiB
HCL
/def -mregexp -Fp500 -t'jedziesz .* (wozem|dylizansem) na (dol|polnoc|poludnie|wschod|zachod|polnocny-wschod|polnocny-zachod|poludniowy-wschod|poludniowy-zachod)\.' _map_jade_wozem = /_map_go exit:%{P2}
|
|
/def -mregexp -Fp500 -t'jedziesz .* (wozem|dylizansem) na gore' _map_jade_wozem_gora = /_map_go exit:gora
|
|
|
|
/def -mregexp -Fp500 -t'Podgorski tunel\.' _map_gory_szare_tunel = \
|
|
/set _map_paused=1%; \
|
|
/_map_idz_catch
|
|
|
|
/def -mregexp -Fp500 -t'Wykonuje komende \'idz' _map_idz_trigger = \
|
|
/_map_idz_catch
|
|
|
|
/def -q -mregexp -h'SEND ^idz$' = \
|
|
/_map_idz_catch
|
|
|
|
/def -mregexp -Fp500 -t'Nie wiesz, w ktorym kierunku masz ruszyc...' _map_idz_wiele_kierunkow = \
|
|
/purge _map_idz_move_trigger*
|
|
|
|
/def -t'Nagle porywa cie nurt i niesie na wschod!' oxen_kanaly_event = \
|
|
/_map_go exit:e
|
|
|
|
/set _map_follows_list=\
|
|
brodem przez strumien|\
|
|
brodzac w wodzie na druga strone rzeki|\
|
|
do alkierza|\
|
|
do budynku|\
|
|
do chatki|\
|
|
do chaty|\
|
|
do czwartej kajuty|\
|
|
do drugiej kajuty|\
|
|
do drzwi|\
|
|
do gory na most|\
|
|
do kajuty kapitana|\
|
|
do karczmy|\
|
|
do lazni|\
|
|
do namiotu|\
|
|
do otworu.|\
|
|
do otworu|\
|
|
do pierwszej kajuty|\
|
|
do srodka kurhanu|\
|
|
do trzeciej kajuty|\
|
|
do wnetrza straznicy|\
|
|
do wnetrza wiatraka|\
|
|
do wnetrza wyrwy|\
|
|
do wspolnej noclegowni|\
|
|
do wyjscia|\
|
|
do zajazdu|\
|
|
droga w dol|\
|
|
miedzy skalki|\
|
|
na bakburte|\
|
|
na dziob|\
|
|
na korytarz|\
|
|
na most|\
|
|
na otwor|\
|
|
na polnoc do banku|\
|
|
na polnoc do pracowni tworcy masek|\
|
|
na polnoc na ulice|\
|
|
na polnocny-wschod do piekarni|\
|
|
na polnocny-zachod wdrapujac sie na zwalony pien i zeskakujac na druga strone|\
|
|
na poludnie do karczmy|\
|
|
na poludnie do sklepu|\
|
|
na poludnie na ulice|\
|
|
na poludniowy-wschod wdrapujac sie na zwalony pien i zeskakujac na druga strone|\
|
|
na poludniowy-zachod na ulice|\
|
|
na pomost|\
|
|
na rufe|\
|
|
na schody|\
|
|
na sterburte|\
|
|
na ulice|\
|
|
na wschod na ulice|\
|
|
na wschod odsuwajac gobelin|\
|
|
na wyjscie|\
|
|
na zachod do pracowni lalkarskiej|\
|
|
na zachod odsuwajac gobelin|\
|
|
na zachod, schodzac na plaze|\
|
|
na zewnatrz|\
|
|
na zewnatrz karczmy|\
|
|
na zewnatrz straznicy|\
|
|
opuszczajac podwoje warowni|\
|
|
po schodach|\
|
|
po schodach na dol|\
|
|
po schodach na gore|\
|
|
powoli w strone polnocnego kranca mostu|\
|
|
powoli w strone poludniowego kranca mostu|\
|
|
przez drzwi|\
|
|
przez drzwi na polane|\
|
|
przez drzwiczki|\
|
|
przez furtke w palisadzie do wioski|\
|
|
przez kladke|\
|
|
przez klape|\
|
|
przez klape na dol|po drabinie na gore|\
|
|
przez most na drugi brzeg rzeki|\
|
|
przez mostek na druga strone|\
|
|
przez otwor|\
|
|
przez otwor na dol|\
|
|
przez otwor na gore|\
|
|
przez otwor na zewnatrz|\
|
|
schodami do gory|\
|
|
schodami na dol|\
|
|
schodkami na dol|\
|
|
schodkami na gore|\
|
|
schodkami na rufe|\
|
|
schodkami w dol, do kajuty|\
|
|
schodkami w dol|\
|
|
schodzisz na dol|\
|
|
sciezka do lasku|\
|
|
sciezka w kierunku ruin|\
|
|
traktem w dol|\
|
|
traktem w gore|\
|
|
w dol schodow|\
|
|
w dol traktem|\
|
|
w gestwine|\
|
|
w glab ciemnosci|\
|
|
w glab otworu|\
|
|
w glab puszczy|\
|
|
w gore traktem|\
|
|
w kierunku dziobu statku|\
|
|
w kierunku dziobu|\
|
|
w kierunku otworu|\
|
|
w kierunku rufy|\
|
|
w strone morza|\
|
|
w strone otworu|\
|
|
w strone sciany znikajac w niej nagle|\
|
|
w strone skraju torfowiska|\
|
|
za palisade|\
|
|
znikajac w podwojach warowni
|
|
|
|
/set _map_custom_exits=\
|
|
alkierz|\
|
|
alkowa|\
|
|
altana|\
|
|
arena|\
|
|
bakburta|\
|
|
bank|\
|
|
barak|\
|
|
barka|\
|
|
biblioteka|\
|
|
brama|\
|
|
brod|\
|
|
brzeg|\
|
|
budynek|\
|
|
chata|\
|
|
chatka|\
|
|
czwarta|\
|
|
dom|\
|
|
domek|\
|
|
drabina|\
|
|
druga|\
|
|
drzwi|\
|
|
drzwiczki|\
|
|
dziob|\
|
|
dziupla|\
|
|
dziura|\
|
|
furta|\
|
|
furtka|\
|
|
gabinet|\
|
|
ganek|\
|
|
golebnik|\
|
|
gospoda|\
|
|
jaskinia|\
|
|
jaskinie|\
|
|
kajuta|\
|
|
kamienica|\
|
|
kantorek|\
|
|
kantyna|\
|
|
kaplica|\
|
|
karcer|\
|
|
karczma|\
|
|
klapa|\
|
|
korytarz|\
|
|
krzaki|\
|
|
kuchnia|\
|
|
kurhan|\
|
|
kurnik|\
|
|
kuznia|\
|
|
lazaret|\
|
|
laznia|\
|
|
lodka|\
|
|
magazyn|\
|
|
mlyn|\
|
|
most|\
|
|
namiot|\
|
|
ogrod|\
|
|
otwor|\
|
|
palac|\
|
|
pawilon|\
|
|
pieczara|\
|
|
piekarnia|\
|
|
pierwsza|\
|
|
pietro|\
|
|
piwnice|\
|
|
poczta|\
|
|
poklad|\
|
|
pokoik|\
|
|
pomost|\
|
|
portal|\
|
|
rufa|\
|
|
srodokrecie|\
|
|
bakburta|\
|
|
sterburta|\
|
|
sala|\
|
|
salon|\
|
|
sciezka|\
|
|
schodki|\
|
|
schody|\
|
|
sklep|\
|
|
spizarnia|\
|
|
srodokrecie|\
|
|
stajnia|\
|
|
sterburta|\
|
|
stodola|\
|
|
stragan|\
|
|
straznica|\
|
|
stryszek|\
|
|
swiatynia|\
|
|
szalas|\
|
|
szczelina|\
|
|
taras|\
|
|
targ|\
|
|
trakt|\
|
|
trzecia|\
|
|
tunel|\
|
|
ulica|\
|
|
wejscie|\
|
|
wiatrak|\
|
|
wieza|\
|
|
woz|\
|
|
wyjscie|\
|
|
wyplyn|\
|
|
wyrwa|\
|
|
zagroda|\
|
|
zajazd|\
|
|
zielarnia|\
|
|
nadbudowka|\
|
|
strozowka|\
|
|
latarnia
|
|
|
|
/set _map_custom_exits_with_arg=\
|
|
dotknij|\
|
|
obejrzyj|\
|
|
obroc|\
|
|
odsun|\
|
|
otworz|\
|
|
pchnij|\
|
|
pociagnij|\
|
|
podnies|\
|
|
przecisnij|\
|
|
przeczolgaj|\
|
|
przedrzyj|\
|
|
przejdz|\
|
|
przeplyn|\
|
|
przepraw|\
|
|
przeskocz|\
|
|
przesun|\
|
|
przyloz|\
|
|
rozsun|\
|
|
skocz|\
|
|
wdrap|\
|
|
wejdz|\
|
|
wespnij|\
|
|
wskocz|\
|
|
wslizgnij|\
|
|
wyjdz|\
|
|
wynurz|\
|
|
zanurkuj|\
|
|
zejdz|\
|
|
zeskocz|\
|
|
zsun|\
|
|
wcisnij|\
|
|
przebij
|
|
|
|
/eval /def -mregexp -Fp500 -t'%{_map_pause_list}' _map_pausery = /set _map_paused=1
|
|
/eval /def -mregexp -Fp500 -t'%{_map_unpause_list}' _map_unpausery = /set _map_paused=0
|
|
/eval /def -mregexp -Fp500 -t'%{_map_create_bloker_list}' _map_create_blokery = /_map_create_bloker
|
|
/eval /def -mregexp -Fp500 -t'%{_map_bloker_list}' _map_blokery = /_map_bloker
|
|
|
|
/set _map_pause_list=\
|
|
Zaczynasz przeszukiwac |\
|
|
; Zaczynasz szukac |\
|
|
Klekasz szukajac sladow.
|
|
|
|
/set _map_unpause_list=\
|
|
Nie masz na to sily.|\
|
|
Dokladnie obszukujesz kazdy z czterech wspornikow, ostukujac je w poszukiwaniu skrytek. W chwili gdy juz niemal decydujesz sie zrezygnowac, slyszysz gluchy dzwiek wskazujacy na jakies znalezisko. Odsuwasz ruchomy fragment wspornika i wsadzasz dlon do srodka odkrytej wneki. W pewnej chwili twoje palce natykaja na cos okraglego i twardego. Chwytasz to i wyciagasz na zewnatrz.|\
|
|
Dziupla okazuje sie znacznie glebsza, niz wygladala z zewnatrz. Delikatnie macajac reka, uwaznie przeszukujesz jej zimne i nieco wilgotne wnetrze. W pewnej chwili twoje palce natykaja na cos okraglego i twardego. Chwytasz to i wyciagasz na zewnatrz.|\
|
|
Jestes w stanie wyroznic kilka sladow na ziemi.|\
|
|
Kiedy probujesz zajrzec pod okrywajace woz skory, wlasciciel odpycha cie brutalnie, obrzucajac niewybrednymi przeklenstwami.|\
|
|
Nie udaje ci sie niczego znalezc. Dziwne...|\
|
|
Nie udalo ci sie znalezc niczego interesujacego.|\
|
|
Nie znajdujesz nic ciekawego.|\
|
|
Nie znajdujesz zadnych sladow.|\
|
|
Nie znajdujesz zadnych ziol.|\
|
|
Ostroznie wyjmujesz reke z pekniecia, koniuszkiem palca stracajac cos lodowato zimnego.|\
|
|
Po dokladnym przeszukaniu ciala stwierdzasz, ze korzystajac ze swoich umiejetnosci moglbys wyrwac lub wyciac |\
|
|
Posrod pajeczyn dostrzegasz niewielki wyrysowany kreda symbol - dokladnie taki, jaki pokazal ci starzec z wioski.|\
|
|
Powoli obchodzisz posag dookola, przygladajac sie mu uwaznie i badajac czy nie kryje on zadnych sekretow. Wsuwasz swa reke w zamknieta, olbrzymia dlon posagu, by sprawdzic czy czegos tam nie schowano. W pewnej chwili twoje palce natykaja na cos okraglego i twardego. Chwytasz to i wyciagasz na zewnatrz.|\
|
|
Przestajesz przeszukiwac |\
|
|
Przestajesz szukac.|\
|
|
Przestajesz szukac sladow.|\
|
|
Przesuwajac palcami po cholwie odkrywasz mala kieszonke, w ktorej znajdujesz klucz.|\
|
|
Przeszukujesz po kolei wszystkie kawalki kamienia, ktore kiedys skladaly sie na obelisk. Pozniej badasz dokladnie jego podstawe. Tam, tuz nad ziemia, znajdujesz mala skrytke, do ktorej wsuwasz dlon. W pewnej chwili twoje palce natykaja na cos okraglego i twardego. Chwytasz to i wyciagasz na zewnatrz.|\
|
|
Przeszukujac wglebienie udaje ci sie znalezc stylizowany pret.|\
|
|
Szukasz wszedzie, ale nie znajdujesz zadnych ziol.|\
|
|
Udaje ci sie otworzyc ukryta na piersi zgruchotanego golema klapke i zabierasz znajdujace sie pod nia zrodlo mocy konstruktu, |\
|
|
Uwaznie badasz sciany, dotykajac ich opuszkami palcow. Masz wrazenie ze to poprzeczne pekniecie, na ktore natrafiasz, wnika w skale na wieksza glebokosc niz inne.|\
|
|
Zanurzasz rece gleboko w wody fontanny i uwaznie, piedz po piedzi, badasz jej muliste dno. W pewnej chwili twoje palce natykaja na cos okraglego i twardego. Chwytasz za to i wyciagasz na zewnatrz.|\
|
|
znajdujesz
|
|
|
|
/set _map_create_bloker_list=\
|
|
Geste krzaki uniemozliwiaja|\
|
|
Moze warto poczekac do switu?|\
|
|
Nie widzisz zadnego wyjscia prowadzacego na|\
|
|
Ruszasz razno na
|
|
|
|
/set _map_bloker_list=\
|
|
blokuje ci droge.|\
|
|
stoi ci na drodze.|\
|
|
Bierzesz rozbieg i probujesz przeskoczyc wyrwe, jednak zle wymierzasz odleglosc|\
|
|
krypty zablokowane jest przez kamienna plyte.|\
|
|
Jesli chcesz, by brama zostala otwarta, musisz do niej zapukac lub w nia uderzyc.|\
|
|
Przejscie blokuje obalony pien|\
|
|
Brama jest zamknieta noca.|\
|
|
Chcesz sforsowac zamknieta brame\? W nocy nikt ci nie otworzy.|\
|
|
Chcesz wpasc do rozpadliny\? Taka decyzje musisz potwierdzic.|\
|
|
Chwytasz za bluszcz probujac wspiac sie z jego pomoca na szczyt urwiska. Udaje ci sie nawet pokonac z pol metra, nim rosliny rwa sie, zmuszajac cie do upadku.|\
|
|
Cofasz sie pare krokow, bierzesz gleboki oddech, rozpedzasz sie, lecz w ostatniej chwili zatrzymujesz sie tuz przed ogniem, odwracajac sie szybko od niego. Tym razem oblecial cie strach.|\
|
|
(Czarnowlosa wysoka gnomka|Raila) zagradza ci droge.|\
|
|
Droge zastepuje ci barczysty straznik mowiac: Prosze okazac kwit magazynowy lub wskazac towar do przechowania.|\
|
|
Forsowanie zamknietych drzwi nie jest najlepszym pomyslem.|\
|
|
Geste krzaki i porzucone narzedzia zupelnie blokuja dalsza podroz w tym kierunku. Niestety, musisz zawrocic.|\
|
|
grzyboczlek stoi ci na drodze.|\
|
|
Idziesz na polnocny-zachod, lecz zawracasz zrezygnowan(y|a), gdyz przejscie zostalo zasypane.|\
|
|
Idziesz na poludniowy-wschod, lecz zawracasz zrezygnowan(y|a), gdyz przejscie zostalo zasypane.|\
|
|
Jest zbyt ciemno, zeby moc znalezc stad jakies wyjscie.|\
|
|
Jestes tak zmeczon(y|a), ze nie mozesz dalej podazac w tym kierunku\.|\
|
|
Juz po chwili dostrzegasz jednak, ze przejscie zatrzymuje sie na poteznej skalnej scianie.|\
|
|
Karczmarz zagradza ci wejscie do kuchni.|\
|
|
Kierujesz sie w strone krzakow porastajacych (zachodnia|polnocno-wchodnia) czesc kotliny, lecz bezradnie zatrzymujesz sie przed zwarta sciana kolcow i galezi. Nie znajdujesz sposobu, jak wejsc w chaszcze.|\
|
|
Ktos inny juz to zaczal robic. Otwor nie jest dosc szeroki by udalo sie to dwom osobom na raz.|\
|
|
Masz zbyt wielkie obawy by tam wejsc.|\
|
|
mezczyzna stoi ci na drodze.|\
|
|
mowi hardo do ciebie: A ty gdzie\? Tam maja wstep tylko mahakamscy kowale.|\
|
|
Moze najpierw wyjdz z wody|\
|
|
Musisz stanac w kolejce i poczekac na audiencje.|\
|
|
Najpierw wejdz do kabiny i sie rozbierz!|\
|
|
Najpierw wejdz do kabiny i sie ubierz!|\
|
|
Nie dasz rady otworzyc stalowej kraty, musisz sprobowac ja uniesc.|\
|
|
Nie jestes pewn(y|a) swojej umiejetnosci plywania w tej brudnej rzece...|\
|
|
Nie jestes w stanie wymknac sie stad niezauwazenie.|\
|
|
Nie jestes dowodca zadnej druzyny.|\
|
|
Nie jestes zbyt pewn(y|a) swojej umiejetnosci latania...|\
|
|
Nie masz tam wstepu.|\
|
|
LoooLNie masz dalej wstepu.|\
|
|
Nie masz jak sie stad wydostac, gdyz klapa w suficie jest zamknieta.|\
|
|
Nie mozesz sie tam udac, gdyz lezysz.|\
|
|
Nie mozesz sie tam udac, gdyz kapiesz sie w jeziorku.|\
|
|
(Nie mozesz sie tam udac, gdyz |)([Op]pierzona skrzydlata bestia|[Ss]krzydlaty lwiopodobny potwor) swoim cielskiem zagradza ci droge( ucieczki|) na |\
|
|
Nie mozesz sie tam udac, gdyz siedzisz|\
|
|
Nie mozesz sie tam udac, gdyz (.*) blokuj(e|a) ci droge na |\
|
|
Nie mozesz wyjsc z domu poniewaz stoisz na krzesle.|\
|
|
Nie mozesz wyjsc z domu poniewaz stoisz na szafie.|\
|
|
Nie mozesz zejsc gdyz klapa jest zamknieta.|\
|
|
Niestety drzwi zdaja sie byc zaryglowane od wewnatrz.|\
|
|
Niestety, mieszkancy najwyrazniej zamykaja sie na noc. Chyba lepiej bedzie sprobowac za dnia.|\
|
|
Niestety, nie zmiescisz sie, gdyz ktos juz sie tam znajduje.|\
|
|
Niestety, wyglada na to, ze wiecej osob niz jedna sie tam nie zmiesci.|\
|
|
(Njalla|Czerwononosa rudowlosa krasnoludka) mowi do ciebie: Gdzie z tym pyskiem sie pchasz, no gdzie?|\
|
|
(Njalla|Czerwononosa rudowlosa krasnoludka) mowi do ciebie: Jeno Smoki moga tam wchodzic, winc si nie pchaj, kaj cie nie zapraszaja.|\
|
|
(Njalla|Czerwononosa rudowlosa krasnoludka) nie podnoszac glowy mamrocze do ciebie niewyraznie: Nawet o tym nie mysl Bratenku, nawet o tym nie mysl.|\
|
|
(Njalla|Czerwononosa rudowlosa krasnoludka) wstaje, bierze zamach i rzuca kuflem w twoja strone, po czym siada za lawa, dajac ci do zrozumienia, ze nie lubi sie powtarzac.|\
|
|
(Njalla|Czerwononosa rudowlosa krasnoludka) zagradza droge wyciagajac nogi tak, ze blokuja przejscie na zaplecze, po czym zasypia w najlepsze|\
|
|
Ochotnik zagradza ci droge!|\
|
|
Patrzysz na spieniona, gorska rzeke i zastanawiasz sie nad tym czy sobie poradzisz... Tym razem decydujesz sie zrezygnowac z przeprawy.|\
|
|
Po chwili wahania decydujesz sie nie schodzic.|\
|
|
Po przejsciu paru krokow zauwazasz, ze majaczy przed toba potezna skalna sciana.|\
|
|
Pociagasz za klamke, ale drzwi sa zamkniete.|\
|
|
Podchodzisz pod drzwi na polnocy, ktore nagle otwieraja sie z hukiem i wylatuje przez nie pijany mezczyzna omal na ciebie nie wpadajac. Zaraz potem drzwi zatrzaskuje sie.|\
|
|
Podchodzisz pod drzwi na poludniu, jednak okazuja sie one zamkniete na klucz.|\
|
|
potepieniec stoi ci na drodze.|\
|
|
Pozostalosci po snieznej lawinie uniemozliwiaja dalsza wedrowke w wybranym kierunku.|\
|
|
Probujesz otworzyc (.*|)(brame|wrota|drzwi|krate|furtke|drzwiczki w bramie|wrota z brazu), ale nie udaje ci sie to\.|\
|
|
Probujesz otworzyc drzwi, lecz oprocz alarmujacego dzwieku dzwonkow nie osiagasz zadnych efektow.|\
|
|
Probujesz przekroczyc brame, ale (.*) zastepuje ci droge.|\
|
|
Probujesz przepchnac stojace pod sciana beczki. Niestety sa dla ciebie za ciezkie i musisz dac za wygrana.|\
|
|
Probujesz rozpaczliwie wspiac sie na gore, ale zeslizgujesz sie po mokrych kamieniach\.|\
|
|
Probujesz sie ruszyc na (.*), jednak pajecze sieci, w ktore sie w miedzy czasie zaplatales, uniemozliwiaja ci to.|\
|
|
Probujesz sie wcisnac do otworu, jednakze ktos najwyrazniej jest juz w srodku, a jest tam zbyt wasko by zmiescily sie tam dwie osoby na raz.|\
|
|
Probujesz wdrapac sie na omszaly pien zagradzajacy droge, lecz na sliskiej korze osuwa ci sie noga i spadasz z powrotem na sciezke.|\
|
|
Probujesz wspiac sie po pniu, ale robisz to zbyt slamazarnie i zjezdzasz z powrotem w dol.|\
|
|
Przeciez nic nie widzisz.|\
|
|
Przeciez nie bedziesz [ws]chodzic po drabinie majac obie rece zajete trzymaniem broni!|\
|
|
Przygladasz sie uwaznie miejscu, na ktorego chcesz sie wspiac i oceniajac trudnosc wspinaczki stwierdzasz ze najpierw musisz troche odpoczac.|\
|
|
Ruszasz przed siebie, zaglebiajac sie w leszczyne, lecz od samego poczatku odnosisz wrazenie, ze sciezka cie zwodzi, nie chcac przepuscic przez gestwine. Po dluzszym czasie przedzierania sie przez trzesawisko, wracasz do punktu wyjscia.|\
|
|
Schodzisz na dol po drabince, lecz w polowie drogi pomieszczenie okazuje sie byc zalane ciemna woda i jestes zmuszony zawrocic na gore?|\
|
|
Smok zagradza ci przejscie do pieczary.|\
|
|
Szarpiesz energicznie za klamke, lecz drzwi stawiaja opor.|\
|
|
Troll zagradza ci droge\.|\
|
|
Troll zastawia Ci wejscie.|\
|
|
Tyczkowaty chudy straznik zagradza ci droge.|\
|
|
Tylko czlonkowie Stowarzyszenia Polelfow moga tam wejsc.|\
|
|
Uhhh, nie odwazysz sie przeskoczyc tak szerokiej przepasci!|\
|
|
Uuups... droga sie skonczyla... Najlepiej bedzie jak zawrocisz!|\
|
|
(Valent|Otyly wasaty mezczyzna) blokuje ci droge, odganiajac trzymanym w reku tasakiem.|\
|
|
Wasaty potezny krasnolud mowi hardo do ciebie. Dokad leziesz. Wara stad komu innemu glowe zawracac.|\
|
|
Wejscie tylko dla glow klanow.|\
|
|
Wydaje ci sie, ze kowal jest bardzo znany z tego, ze nigdy nie ma go w kuzni. W tej wiosce konia nie podkujesz i musisz poszukac gdzie indziej.|\
|
|
(Zapracowana mloda krasnoludka|Frina) mowi twardo: Gdzie sie pcha\?\!|\
|
|
zastawia przejscie do poludniowej nawy|\
|
|
Zboj zagradza ci przejscie na poludnie.|\
|
|
Zimne spojrzenia obecnych tu osob powstrzymuja cie skutecznie.|\
|
|
Zbyt szybko probujesz ruszyc dalej, momentalnie tracac rownowage na waskim przejsciu. Widok ziejacej pod toba bezkresnej otchlani uswiadamia ci, ze most trzeba pokonac powoli i z najwieksza ostroznoscia.|\
|
|
Zbyt wiele rzeczy cie przytlacza, by udalo ci sie z tym wszystkim wgramolic na gore.|\
|
|
Nie masz dalej wstepu.|\
|
|
Nie wolno ci sie tam udac.|\
|
|
Jestes teraz zajety czyms innym. Musisz wpisac
|