/eval /def -mregexp -Fp500 -t'%{_map_pause_list}' _map_pausery = /set _map_paused=1 /eval /def -mregexp -Fp500 -t'%{_map_unpause_list}' _map_unpausery = /set _map_paused=0 /eval /def -mregexp -Fp500 -t'%{_map_create_bloker_list}' _map_create_blokery = /_map_create_bloker /eval /def -mregexp -Fp500 -t'%{_map_bloker_list}' _map_blokery = /_map_bloker /set _map_pause_list=\ Zaczynasz przeszukiwac |\ Zaczynasz pic |\ Klekasz szukajac sladow.|\ Spokojnie klekasz na ziemi, zamykasz oczy i starasz wprowadzic sie /set _map_unpause_list=\ Nie udalo ci sie znalezc niczego interesujacego.|\ Jestes w stanie wyroznic kilka sladow na ziemi.|\ Wypiles juz tak duzo, ze nie jestes w stanie wmusic w siebie wiecej.|\ Wynurzajac sie z otchlani wlasnego umyslu /set _map_create_bloker_list=\ Nie widzisz zadnego wyjscia prowadzacego na|\ Gdzie chcesz sie przemknac?|\ Niestety, drzwi prowadzace na zachod sa zamkniete. /set _map_bloker_list=\ Jak zamierzasz sie tam udac|\ Jestes tak zmeczon(y|a), ze nie mozesz dalej podazac w tym kierunku\.|\ Nie jestes w stanie wymknac sie stad niezauwazenie.|\ Nie jestes w stanie przejsc przez zamknieta brame.|\ Zwalone drzewo skutecznie tarasuje przejscie na wschod.|\ Nie mozesz tam przejsc!|\ Nie mozesz tam wejsc gdyz nie zamowiles kapieli.|\ rama jest zamknieta.|\ wrota .* zamkniete.|\ Trakt jest zablokowany przez gwardie pod nieznanymi ci sztandarami.|\ Moze warto obejrzec zawieszona na klamce tabliczke.|\ Gwardzisci nie pozwalaja ci przejsc.|\ esli napewno chcesz wejsc do lasu sprobuj ponownie.|\ nie moze tam podazyc.|\ zastawia droge do wnetrza posiadlosci.|\ Tylko gwardzisci maja tam wstep!|\ W nocy sklep jest zamkniety.|\ Jeden z gwardzistow zastawia przejscie na polnoc i mowi|\ Ruszasz na poludnie, lecz juz po kawalku drogi napotykasz|\ potworny fetor z kazdym krokiem nasila sie|\ Nie mozesz sie stad wymknac posiadajac przy sobie zrodlo swiatla.|\ Przejscie przez most moze okazac sie niebezpieczne, jesli chcesz podjac to ryzyko sprobuj ponownie.|\ Starasz sie ruszyc przez wrota, ale dwoch krepych krasnoludow zastawia ci droge, patrzac na ciebie srogim wzrokiem.|\ Niestety glaz blokuje dalsza|\ Probujesz otworzyc drzwi prowadzace do wyjscia ze swiatyni|\ Jestes zmuszony zawrocic. /set _map_custom_exits=\ przejscie|\ wyjscie|\ zlotnik|\ drzwi|\ stragan|\ bazar|\ kuchnia|\ kotara|\ pokoj|\ kantorek|\ kantor|\ sypialnia|\ izba|\ sypialnia|\ schody|\ alkierz|\ polanka|\ grota|\ sciezka|\ krzaki|\ swiatynia|\ koszary|\ kuznia|\ oberza|\ jaskinia|\ sklep|\ zielarz|\ piekarnia|\ bank|\ poczta|\ stajnia|\ karczma|\ siodlarnia|\ ratusz|\ zaklad|\ tawerna|\ dom|\ restauracja|\ ogrodek|\ zaplecze|\ sala|\ rudera|\ zagroda|\ furta|\ most|\ lepianka|\ twierdza|\ wrota|\ ulica|\ drzwiczki|\ alkowa|\ korytarz|\ szpital|\ zamek|\ schodki|\ wzgorze|\ trakt|\ faktoria|\ karczma|\ kusnierz|\ podworko|\ palac|\ miasto|\ muzeum|\ wieza|\ magazyn|\ otwor|\ szczelina|\ brama|\ jaskinia|\ chata|\ gospoda|\ kurnik|\ namiot|\ kladka|\ platnerz|\ czytelnia|\ hol|\ altana|\ salon|\ biblioteka|\ krypta|\ nisza|\ zatoka|\ plaza|\ fregata|\ trap|\ dziob|\ rufa|\ srodpoklad|\ mesa|\ ladownia|\ kajuty|\ chatka|\ tunel|\ drabina /set _map_custom_exits_with_arg=\ zejdz|\ wejdz|\ przecisnij|\ przejdz|\ wespnij|\ zapukaj|\ odchyl|\ przeskocz|\ wdrap|\ odsun|\ zeskocz|\ zanurkuj|\ wczolgaj|\ przeczolgaj