Poprawki w helpie.

This commit is contained in:
Bartek Stalewski 2014-11-19 17:58:18 +01:00
parent f9fa533e63
commit aac3fa42cd
4 changed files with 27 additions and 219 deletions

View file

@ -12,8 +12,8 @@
## Podstawowe ustawienia
Ww pliku {~/.tfrc} (skopiowanym z [tfrc](../tfrc)) należy ustawić podstawowe zmienne: schemat kolorów, typ klawiatury oraz ścieżkę do katalogu z logami.
Po pierwszym zalogowaniu się na daną powstać powstaje plik {~/.tf/<nazwa-muda>/<imie-postaci>/<imie-postaci>.tf}, będący kopią [stdplayer.tf](../common/stdplayer.tf). W pliku tym należy ustawić kilka podstawowych zmiennych dotyczących ekwipunku itp.
W pliku {~/.tfrc} (skopiowanym z [tfrc](../tfrc)) należy ustawić podstawowe zmienne: schemat kolorów, typ klawiatury oraz ścieżkę do katalogu z logami.
Po pierwszym zalogowaniu się na daną powstać powstaje plik {~/.tf/<nazwa-muda>/<imie-postaci>/<imie-postaci>.tf}, będący kopią [common/std/player.tf](../common/std/player.tf). W pliku tym należy ustawić kilka podstawowych zmiennych dotyczących ekwipunku itp.
Oba pliki zawierają komentarze, co oznacza która zmienna i jakie wartości może przyjmować.
## Własne modyfikacje
@ -24,6 +24,7 @@ __UWAGA:__ Skrypty w katalogu {~/tf} nie powinny być zmieniane przez użytkowni
| - | - |
| `/alias pod podskocz` | - tworzy aliasa `pod` wykonującego _podskocz_ |
| `/def pod = podskocz` | - tworzy komendę `/pod` wykonującą _podskocz_ |
| `/def pod2 = podskocz%; sp` | - tworzy komendę `/pod` wykonującą _podskocz_, a potem _sp_ (w TF-ie komendy rozdziela się sekwencją %;) |
# Bindy
@ -31,15 +32,15 @@ __UWAGA:__ Skrypty w katalogu {~/tf} nie powinny być zmieniane przez użytkowni
| |
| - | - |
| `F1` - `F8` | - ustawiane przez użytkownika komendami `/f1`, `/f2`, ..., `/fn` |
| `F1` - `F8` | - ustawiane przez użytkownika komendami `/f1`, `/f2`, ..., `/f8` |
| `F9` | - _zabij <cel>_ (ustawiany komendą `/cel`) |
| `Esc + F9` | - _przelam obrone <celu>_ (ustawianego komendą `/cel`) |
| `F10` | - _zabij <cel2>_ (ustawiany komendą `/cel2`) |
| `Esc + F10` | - _przelam obrone <celu2>_ (ustawianego komendą `/cel2`) |
| `F11` | - _przestan walczyc_ |
| `F12` | - autołazik (opisany w sekcji "Łazik") |
| `[` | - atak na wskazanego |
| `]` | - przelamanie wskazanego |
| `F12` | - następna lokacja (szerzej opisane w sekcji "Łazik") |
| `[` | - atak na cel ataku |
| `]` | - przelamanie celu ataku |
## Klawiatura numeryczna
@ -48,7 +49,7 @@ __UWAGA:__ Skrypty w katalogu {~/tf} nie powinny być zmieniane przez użytkowni
| `/` | - normalne chodzenie |
| `*` | - przemykanie |
| `-` | - przemykanie z drużyną |
| `5` | - ruch łazika na kolejną lokację (opisany w sekcji "Łazik") |
| `5` | - następna lokacja (szerzej opisane w sekcji "Łazik") |
| `+` | - _gora_ |
| `.` | - _dol_ |
| `Enter` | - _kondycja wszystkich_ |
@ -64,10 +65,10 @@ Klawisz odwrotnego apostrofu (\`) binduje się dynamicznie zależnie od tekstu o
| |
| - | - |
| __róża wiatrów__ | - pokazuje możliwe wyjścia z lokacji (innym kolorem zaznaczony jest kierunek, z którego przyszła postać |
| __róża wiatrów__ | - pokazuje możliwe wyjścia z lokacji (innym kolorem zaznaczony jest kierunek, z którego postać przyszła) |
| __K:__ | - kondycja |
| __Z:__ | - zmęczenie |
| __M:__ | - Mana |
| __M:__ | - mana |
| __B:__ | - próba blokowania lub udane zablokowanie (zarówno przez siebie, jak i przeciwko sobie) |
| __W:__ | - warning, na przykład ogłuszenie lub wytrącenie broni |
| __R:__ | - kto aktualnie został wskazany jako rozkaz ataku |
@ -77,7 +78,8 @@ Klawisz odwrotnego apostrofu (\`) binduje się dynamicznie zależnie od tekstu o
| __Weapon:__ | - status broni (przyjmuje wartości (off/ON/ERR) |
| __Cover:__ | - gotowość do zasłony lub czas pozostały do następnej próby |
| __Order:__ | - gotowość do wydania rozkazu lub czas pozostały do nastepnej próby |
| __Mail:__ | - status poczty (przyjmuje wartości MAIL dla jednego listu lub MULTI dla kilku) |
| __Aggro:__ | - ilość postaci koncentrujących się na walce z postacią (odświeżane przy sprawdzaniu kondycji) |
| __Mail:__ | - status poczty (NEW - jeden list, NEW+ - więcej listów, READ - list do odczytania lokalnie, SEND - list oczekuje na wysłanie, SYNC - w trakcie aktualizacji (przez zwierzątko pocztowe) |
| __Warn:__ | - ostrzeżenie, np. o walce bez broni |
| __<liczba>/<liczba>__ | - zabici przez siebie / polegli w ogóle od zalogowania |
@ -97,14 +99,20 @@ Klawisz odwrotnego apostrofu (\`) binduje się dynamicznie zależnie od tekstu o
| `/glow <tekst>` | - włącza kolorowanie <tekst> aż do nastepnego `/reload` lub `/unglow` |
| `/unglow <tekst>` | - wyłącza kolorowanie <tekst>
## Statystyki
| |
| `/exp` | - medytuje, ocenia cechy i wstaje (__UWAGA:__ nie odpowiadam za dokładność licznika ;-) |
| `/zabici` | - pokazuje statystyki zabitych przez siebie i innych |
| `/postepy` | - pokazuje czas osiągnięcia kolejnych postępów oraz ilość zabitych przez siebie/przez wszystkich w tym momencie |
## Ogólne
| |
| - | - |
| `/f1 <komenda>` - `/f8 <komenda>` | - binduje klawisze `f1` - `F8` pod wskazane komendy |
| `/f1 <komenda>` - `/f8 <komenda>` | - binduje klawisze `F1` - `F8` pod wskazane komendy |
| `/kowal` | - rozpoczyna naprawę broni i zbroi |
| `/poczta` | - wyświetla informacje o otrzymanych listach i/lub wiadomościach |
| `/exp` | - medytuje, ocenia cechy i wstaje |
## Bojowe
@ -115,7 +123,6 @@ Klawisz odwrotnego apostrofu (\`) binduje się dynamicznie zależnie od tekstu o
| `/cel2 <kogo>` | - analogicznie do `/cel <kogo>`, drugi cel ataku |
| `/am` | - wyświetla dostępne tryby ataku oraz informuje o aktualnie ustawionym |
| `/am <numer>` | - ustawia tryb ataku o danym numerze |
| `/zabici` | - pokazuje statystyki zabitych przez siebie i innych |
## Poruszanie się
@ -129,18 +136,19 @@ Klawisz odwrotnego apostrofu (\`) binduje się dynamicznie zależnie od tekstu o
| |
| - | - |
| `/op` | - zagląda do pojemnika (plecaka, torby, sakwy itp. - rozpoznawane automatycznie przy zakładaniu) |
| `/dp <co>` | - wkłada do pojemnika <co> |
| `/zp <co>` | - wyjmuje z pojemnika <co> |
| `/dp <co>` | - wkłada do pojemnika <co> |
| `/np` | - _napelnij plecak_ (lub inny pojemnik) |
| `/sd` | - zdejmuje wszystkie zbroje i wkłada je do pojemnika |
| `/sz` | - wyjmuje wszystkie zbroje z pojemnika i zakłada je |
| `/bd` | - opuszcza broń i chowa ją do pojemnika lub pochwy (zależnie od ustawień w pliku postaci) |
| `/sd` | - zdejmuje wszystkie zbroje i wkłada je do pojemnika |
| `/bz` | - wyjmuje broń z pojemnika lub pochwy (zależnie od ustawień w pliku postaci) i dobywajej |
| `/bd` | - opuszcza broń i chowa ją do pojemnika lub pochwy (zależnie od ustawień w pliku postaci) |
| `/szz` | - wyjmuje sztylet i dobywa go (dla zawodów bez broni ciętych noszących sztylet dodatkowo |
| `/szd` | - opuszcza sztylet i chowa go (dla zawodów bez broni ciętych noszących sztylet dodatkowo |
| `/dw <co>` | - wkłada <co> do (pierwszego) woreczka |
| `/zw <co>` | - wyjmuje <co> z (pierwszego woreczka)|
| `/d2w` - `/d8w` | - analogicznie do `/dw`, dla drugiego - ósmego woreczka |
| `/z2w` - `/z8w` | - analogicznie do `/zw`, dla drugiego - ósmego woreczka |
| `/wycen <co>` | - wycenia wszystkie <co> w sklepie i pokazuje podsumowany zysk w najwyższych możliwych nominałach |
| `/ocenkamienie` | - ocenia kamienie i wyświetla ich szacowaną wartość w najwyższych możliwych nominałach |
# Schematy kolorów
@ -163,11 +171,11 @@ Mechanizm list służy do kolorowaia imion i/lub opisów innych postaci (oczywi
# Łazik
Klawisz `5` na klawiaturze numerycznej powoduje ruch o jedną lokację - na lokacjach z dwoma wyjściami pójdzie w stronę, z której postać nie przyszła (przydatne na traktach - można klikać co żądany czas `5` zamiast wpisywać kierunki). Inicjowany na lokacji z więcej niż dwoma wyjściami nie robi nic.
Klawisze `5` na klawiaturze numerycznej oraz `F12` na zwykłej powodują ruch o jedną lokację - na lokacjach z dwoma wyjściami pójdzie w stronę, z której postać nie przyszła (przydatne na traktach - można klikać klawisz zamiast wpisywać kierunki). Inicjowany na lokacji z więcej niż dwoma wyjściami nie robi nic.
Chodzenie w ten sposób uwzględnia tryb chodzenia (zwykłe/przemykanie/przemykanie z drużyną).
# Drużyna
Przy zmianie drużyny (dołączanie, opuszczanie, zmiana przywódcy, przekazanie itp.) należy wcisnąć kombinację klawiszy `Control + d`. Dzięki temu podczas wywołania komendy _kondycja wszystkich_ przy członkach drużyny pojawią się klawisze przypisane do danej osoby (z zakresu f1 - f8). Wciśnięcie kombinacji `Esc + <klawisz>` będzie próbowało daną osobę zasłonić.
__UWAGA:__ skryptowi do odmiany daleko do doskonałości. Trzeba dopisywać wyjątki - póki co staram się wpisywać je globalnie (docelowo będzie to przeniesione do plików prywatnych w katalogu _~/.tf_), dlatego najlepiej będzie przypadki do dopisania [zgłosić](https://bitbucket.org/ftpd/tf-scripts/issues) - skorzystają na tym wszyscy użytkownicy skryptów.
__UWAGA:__ skryptowi do odmiany daleko do doskonałości. Czasami w pliku {~/.tf/<nazwa muda>/exceptions.tf} trzeba sobie dopisać wyjątek. Przykładowe znajdują się w [common/std/exceptions.tf](../common/std/exceptions.tf) i są kopiowane do {~/.tf} podczas pierwszego uruchomienia skryptów.

Binary file not shown.

Before

Width:  |  Height:  |  Size: 30 KiB

After

Width:  |  Height:  |  Size: 30 KiB

Before After
Before After