From 740fe7724493455a0f234a74755730933c7b0861 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Bartek Stalewski Date: Fri, 23 Sep 2016 10:27:47 +0200 Subject: [PATCH] Mapper do nightala. --- arkadia/map.tf | 406 +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ common/map.tf | 406 ----------------------------------------------- nightal/map.tf | 0 nightal/start.tf | 1 + 4 files changed, 407 insertions(+), 406 deletions(-) create mode 100644 nightal/map.tf diff --git a/arkadia/map.tf b/arkadia/map.tf index 1cd6442..2cc9e95 100644 --- a/arkadia/map.tf +++ b/arkadia/map.tf @@ -1,2 +1,408 @@ /def -mregexp -Fp500 -t'jedziesz .* (wozem|dylizansem) na (dol|polnoc|poludnie|wschod|zachod|polnocny-wschod|polnocny-zachod|poludniowy-wschod|poludniowy-zachod)\.' _map_jade_wozem = /_map_go exit:%{P2} /def -mregexp -Fp500 -t'jedziesz .* (wozem|dylizansem) na gore' _map_jade_wozem_gora = /_map_go exit:gora + +/def -mregexp -Fp500 -t'Podgorski tunel\.' _map_gory_szare_tunel = \ + /set _map_paused=1%; \ + /_map_idz_catch + +/def -mregexp -Fp500 -t'Wykonuje komende \'idz' _map_idz_trigger = \ + /_map_idz_catch + +/def -q -mregexp -h'SEND ^idz$' = \ + /_map_idz_catch + +/def -mregexp -Fp500 -t'Nie wiesz, w ktorym kierunku masz ruszyc...' _map_idz_wiele_kierunkow = \ + /purge _map_idz_move_trigger* + +/def -t'Nagle porywa cie nurt i niesie na wschod!' oxen_kanaly_event = \ + /_map_go exit:e + +/set _map_follows_list=\ + brodem przez strumien|\ + brodzac w wodzie na druga strone rzeki|\ + do alkierza|\ + do budynku|\ + do chatki|\ + do chaty|\ + do czwartej kajuty|\ + do drugiej kajuty|\ + do drzwi|\ + do gory na most|\ + do kajuty kapitana|\ + do karczmy|\ + do lazni|\ + do namiotu|\ + do otworu.|\ + do otworu|\ + do pierwszej kajuty|\ + do srodka kurhanu|\ + do trzeciej kajuty|\ + do wnetrza straznicy|\ + do wnetrza wiatraka|\ + do wnetrza wyrwy|\ + do wspolnej noclegowni|\ + do wyjscia|\ + do zajazdu|\ + droga w dol|\ + miedzy skalki|\ + na bakburte|\ + na dziob|\ + na korytarz|\ + na most|\ + na otwor|\ + na polnoc do banku|\ + na polnoc do pracowni tworcy masek|\ + na polnoc na ulice|\ + na polnocny-wschod do piekarni|\ + na polnocny-zachod wdrapujac sie na zwalony pien i zeskakujac na druga strone|\ + na poludnie do karczmy|\ + na poludnie do sklepu|\ + na poludnie na ulice|\ + na poludniowy-wschod wdrapujac sie na zwalony pien i zeskakujac na druga strone|\ + na poludniowy-zachod na ulice|\ + na pomost|\ + na rufe|\ + na schody|\ + na sterburte|\ + na ulice|\ + na wschod na ulice|\ + na wschod odsuwajac gobelin|\ + na wyjscie|\ + na zachod do pracowni lalkarskiej|\ + na zachod odsuwajac gobelin|\ + na zachod, schodzac na plaze|\ + na zewnatrz|\ + na zewnatrz karczmy|\ + na zewnatrz straznicy|\ + opuszczajac podwoje warowni|\ + po schodach|\ + po schodach na dol|\ + po schodach na gore|\ + powoli w strone polnocnego kranca mostu|\ + powoli w strone poludniowego kranca mostu|\ + przez drzwi|\ + przez drzwi na polane|\ + przez drzwiczki|\ + przez furtke w palisadzie do wioski|\ + przez kladke|\ + przez klape|\ + przez klape na dol|po drabinie na gore|\ + przez most na drugi brzeg rzeki|\ + przez mostek na druga strone|\ + przez otwor|\ + przez otwor na dol|\ + przez otwor na gore|\ + przez otwor na zewnatrz|\ + schodami do gory|\ + schodami na dol|\ + schodkami na dol|\ + schodkami na gore|\ + schodkami na rufe|\ + schodkami w dol, do kajuty|\ + schodkami w dol|\ + schodzisz na dol|\ + sciezka do lasku|\ + sciezka w kierunku ruin|\ + traktem w dol|\ + traktem w gore|\ + w dol schodow|\ + w dol traktem|\ + w gestwine|\ + w glab ciemnosci|\ + w glab otworu|\ + w glab puszczy|\ + w gore traktem|\ + w kierunku dziobu statku|\ + w kierunku dziobu|\ + w kierunku otworu|\ + w kierunku rufy|\ + w strone morza|\ + w strone otworu|\ + w strone sciany znikajac w niej nagle|\ + w strone skraju torfowiska|\ + za palisade|\ + znikajac w podwojach warowni + +/set _map_custom_exits=\ + alkierz|\ + alkowa|\ + altana|\ + arena|\ + bakburta|\ + bank|\ + barak|\ + barka|\ + biblioteka|\ + brama|\ + brod|\ + brzeg|\ + budynek|\ + chata|\ + chatka|\ + czwarta|\ + dom|\ + domek|\ + drabina|\ + druga|\ + drzwi|\ + drzwiczki|\ + dziob|\ + dziupla|\ + dziura|\ + furta|\ + furtka|\ + gabinet|\ + ganek|\ + golebnik|\ + gospoda|\ + jaskinia|\ + jaskinie|\ + kajuta|\ + kamienica|\ + kantorek|\ + kantyna|\ + kaplica|\ + karcer|\ + karczma|\ + klapa|\ + korytarz|\ + krzaki|\ + kuchnia|\ + kurhan|\ + kurnik|\ + kuznia|\ + lazaret|\ + laznia|\ + lodka|\ + magazyn|\ + mlyn|\ + most|\ + namiot|\ + ogrod|\ + otwor|\ + palac|\ + pawilon|\ + pieczara|\ + piekarnia|\ + pierwsza|\ + pietro|\ + piwnice|\ + poczta|\ + poklad|\ + pokoik|\ + pomost|\ + portal|\ + rufa|\ + srodokrecie|\ + bakburta|\ + sterburta|\ + sala|\ + salon|\ + sciezka|\ + schodki|\ + schody|\ + sklep|\ + spizarnia|\ + srodokrecie|\ + stajnia|\ + sterburta|\ + stodola|\ + stragan|\ + straznica|\ + stryszek|\ + swiatynia|\ + szalas|\ + szczelina|\ + taras|\ + targ|\ + trakt|\ + trzecia|\ + tunel|\ + ulica|\ + wejscie|\ + wiatrak|\ + wieza|\ + woz|\ + wyjscie|\ + wyplyn|\ + wyrwa|\ + zagroda|\ + zajazd|\ + zielarnia|\ + nadbudowka|\ + strozowka|\ + latarnia + +/set _map_custom_exits_with_arg=\ + dotknij|\ + obejrzyj|\ + obroc|\ + odsun|\ + otworz|\ + pchnij|\ + pociagnij|\ + podnies|\ + przecisnij|\ + przeczolgaj|\ + przedrzyj|\ + przejdz|\ + przeplyn|\ + przepraw|\ + przeskocz|\ + przesun|\ + przyloz|\ + rozsun|\ + skocz|\ + wdrap|\ + wejdz|\ + wespnij|\ + wskocz|\ + wslizgnij|\ + wyjdz|\ + wynurz|\ + zanurkuj|\ + zejdz|\ + zeskocz|\ + zsun|\ + wcisnij|\ + przebij + +/set _map_pause_list=\ + Zaczynasz przeszukiwac |\ +; Zaczynasz szukac |\ + Klekasz szukajac sladow. + +/set _map_unpause_list=\ + Nie masz na to sily.|\ + Dokladnie obszukujesz kazdy z czterech wspornikow, ostukujac je w poszukiwaniu skrytek. W chwili gdy juz niemal decydujesz sie zrezygnowac, slyszysz gluchy dzwiek wskazujacy na jakies znalezisko. Odsuwasz ruchomy fragment wspornika i wsadzasz dlon do srodka odkrytej wneki. W pewnej chwili twoje palce natykaja na cos okraglego i twardego. Chwytasz to i wyciagasz na zewnatrz.|\ + Dziupla okazuje sie znacznie glebsza, niz wygladala z zewnatrz. Delikatnie macajac reka, uwaznie przeszukujesz jej zimne i nieco wilgotne wnetrze. W pewnej chwili twoje palce natykaja na cos okraglego i twardego. Chwytasz to i wyciagasz na zewnatrz.|\ + Jestes w stanie wyroznic kilka sladow na ziemi.|\ + Kiedy probujesz zajrzec pod okrywajace woz skory, wlasciciel odpycha cie brutalnie, obrzucajac niewybrednymi przeklenstwami.|\ + Nie udaje ci sie niczego znalezc. Dziwne...|\ + Nie udalo ci sie znalezc niczego interesujacego.|\ + Nie znajdujesz nic ciekawego.|\ + Nie znajdujesz zadnych sladow.|\ + Nie znajdujesz zadnych ziol.|\ + Ostroznie wyjmujesz reke z pekniecia, koniuszkiem palca stracajac cos lodowato zimnego.|\ + Po dokladnym przeszukaniu ciala stwierdzasz, ze korzystajac ze swoich umiejetnosci moglbys wyrwac lub wyciac |\ + Posrod pajeczyn dostrzegasz niewielki wyrysowany kreda symbol - dokladnie taki, jaki pokazal ci starzec z wioski.|\ + Powoli obchodzisz posag dookola, przygladajac sie mu uwaznie i badajac czy nie kryje on zadnych sekretow. Wsuwasz swa reke w zamknieta, olbrzymia dlon posagu, by sprawdzic czy czegos tam nie schowano. W pewnej chwili twoje palce natykaja na cos okraglego i twardego. Chwytasz to i wyciagasz na zewnatrz.|\ + Przestajesz przeszukiwac |\ + Przestajesz szukac.|\ + Przestajesz szukac sladow.|\ + Przesuwajac palcami po cholwie odkrywasz mala kieszonke, w ktorej znajdujesz klucz.|\ + Przeszukujesz po kolei wszystkie kawalki kamienia, ktore kiedys skladaly sie na obelisk. Pozniej badasz dokladnie jego podstawe. Tam, tuz nad ziemia, znajdujesz mala skrytke, do ktorej wsuwasz dlon. W pewnej chwili twoje palce natykaja na cos okraglego i twardego. Chwytasz to i wyciagasz na zewnatrz.|\ + Przeszukujac wglebienie udaje ci sie znalezc stylizowany pret.|\ + Szukasz wszedzie, ale nie znajdujesz zadnych ziol.|\ + Udaje ci sie otworzyc ukryta na piersi zgruchotanego golema klapke i zabierasz znajdujace sie pod nia zrodlo mocy konstruktu, |\ + Uwaznie badasz sciany, dotykajac ich opuszkami palcow. Masz wrazenie ze to poprzeczne pekniecie, na ktore natrafiasz, wnika w skale na wieksza glebokosc niz inne.|\ + Zanurzasz rece gleboko w wody fontanny i uwaznie, piedz po piedzi, badasz jej muliste dno. W pewnej chwili twoje palce natykaja na cos okraglego i twardego. Chwytasz za to i wyciagasz na zewnatrz.|\ + znajdujesz + +/set _map_create_bloker_list=\ + Geste krzaki uniemozliwiaja|\ + Moze warto poczekac do switu?|\ + Nie widzisz zadnego wyjscia prowadzacego na|\ + Ruszasz razno na + +/set _map_bloker_list=\ + blokuje ci droge.|\ + stoi ci na drodze.|\ + Bierzesz rozbieg i probujesz przeskoczyc wyrwe, jednak zle wymierzasz odleglosc|\ + krypty zablokowane jest przez kamienna plyte.|\ + Jesli chcesz, by brama zostala otwarta, musisz do niej zapukac lub w nia uderzyc.|\ + Przejscie blokuje obalony pien|\ + Brama jest zamknieta noca.|\ + Chcesz sforsowac zamknieta brame\? W nocy nikt ci nie otworzy.|\ + Chcesz wpasc do rozpadliny\? Taka decyzje musisz potwierdzic.|\ + Chwytasz za bluszcz probujac wspiac sie z jego pomoca na szczyt urwiska. Udaje ci sie nawet pokonac z pol metra, nim rosliny rwa sie, zmuszajac cie do upadku.|\ + Cofasz sie pare krokow, bierzesz gleboki oddech, rozpedzasz sie, lecz w ostatniej chwili zatrzymujesz sie tuz przed ogniem, odwracajac sie szybko od niego. Tym razem oblecial cie strach.|\ + (Czarnowlosa wysoka gnomka|Raila) zagradza ci droge.|\ + Droge zastepuje ci barczysty straznik mowiac: Prosze okazac kwit magazynowy lub wskazac towar do przechowania.|\ + Forsowanie zamknietych drzwi nie jest najlepszym pomyslem.|\ + Geste krzaki i porzucone narzedzia zupelnie blokuja dalsza podroz w tym kierunku. Niestety, musisz zawrocic.|\ + grzyboczlek stoi ci na drodze.|\ + Idziesz na polnocny-zachod, lecz zawracasz zrezygnowan(y|a), gdyz przejscie zostalo zasypane.|\ + Idziesz na poludniowy-wschod, lecz zawracasz zrezygnowan(y|a), gdyz przejscie zostalo zasypane.|\ + Jest zbyt ciemno, zeby moc znalezc stad jakies wyjscie.|\ + Jestes tak zmeczon(y|a), ze nie mozesz dalej podazac w tym kierunku\.|\ + Juz po chwili dostrzegasz jednak, ze przejscie zatrzymuje sie na poteznej skalnej scianie.|\ + Karczmarz zagradza ci wejscie do kuchni.|\ + Kierujesz sie w strone krzakow porastajacych (zachodnia|polnocno-wchodnia) czesc kotliny, lecz bezradnie zatrzymujesz sie przed zwarta sciana kolcow i galezi. Nie znajdujesz sposobu, jak wejsc w chaszcze.|\ + Ktos inny juz to zaczal robic. Otwor nie jest dosc szeroki by udalo sie to dwom osobom na raz.|\ + Masz zbyt wielkie obawy by tam wejsc.|\ + mezczyzna stoi ci na drodze.|\ + mowi hardo do ciebie: A ty gdzie\? Tam maja wstep tylko mahakamscy kowale.|\ + Moze najpierw wyjdz z wody|\ + Musisz stanac w kolejce i poczekac na audiencje.|\ + Najpierw wejdz do kabiny i sie rozbierz!|\ + Najpierw wejdz do kabiny i sie ubierz!|\ + Nie dasz rady otworzyc stalowej kraty, musisz sprobowac ja uniesc.|\ + Nie jestes pewn(y|a) swojej umiejetnosci plywania w tej brudnej rzece...|\ + Nie jestes w stanie wymknac sie stad niezauwazenie.|\ + Nie jestes dowodca zadnej druzyny.|\ + Nie jestes zbyt pewn(y|a) swojej umiejetnosci latania...|\ + Nie masz tam wstepu.|\ + LoooLNie masz dalej wstepu.|\ + Nie masz jak sie stad wydostac, gdyz klapa w suficie jest zamknieta.|\ + Nie mozesz sie tam udac, gdyz lezysz.|\ + Nie mozesz sie tam udac, gdyz kapiesz sie w jeziorku.|\ + (Nie mozesz sie tam udac, gdyz |)([Op]pierzona skrzydlata bestia|[Ss]krzydlaty lwiopodobny potwor) swoim cielskiem zagradza ci droge( ucieczki|) na |\ + Nie mozesz sie tam udac, gdyz siedzisz|\ + Nie mozesz sie tam udac, gdyz (.*) blokuj(e|a) ci droge na |\ + Nie mozesz wyjsc z domu poniewaz stoisz na krzesle.|\ + Nie mozesz wyjsc z domu poniewaz stoisz na szafie.|\ + Nie mozesz zejsc gdyz klapa jest zamknieta.|\ + Niestety drzwi zdaja sie byc zaryglowane od wewnatrz.|\ + Niestety, mieszkancy najwyrazniej zamykaja sie na noc. Chyba lepiej bedzie sprobowac za dnia.|\ + Niestety, nie zmiescisz sie, gdyz ktos juz sie tam znajduje.|\ + Niestety, wyglada na to, ze wiecej osob niz jedna sie tam nie zmiesci.|\ + (Njalla|Czerwononosa rudowlosa krasnoludka) mowi do ciebie: Gdzie z tym pyskiem sie pchasz, no gdzie?|\ + (Njalla|Czerwononosa rudowlosa krasnoludka) mowi do ciebie: Jeno Smoki moga tam wchodzic, winc si nie pchaj, kaj cie nie zapraszaja.|\ + (Njalla|Czerwononosa rudowlosa krasnoludka) nie podnoszac glowy mamrocze do ciebie niewyraznie: Nawet o tym nie mysl Bratenku, nawet o tym nie mysl.|\ + (Njalla|Czerwononosa rudowlosa krasnoludka) wstaje, bierze zamach i rzuca kuflem w twoja strone, po czym siada za lawa, dajac ci do zrozumienia, ze nie lubi sie powtarzac.|\ + (Njalla|Czerwononosa rudowlosa krasnoludka) zagradza droge wyciagajac nogi tak, ze blokuja przejscie na zaplecze, po czym zasypia w najlepsze|\ + Ochotnik zagradza ci droge!|\ + Patrzysz na spieniona, gorska rzeke i zastanawiasz sie nad tym czy sobie poradzisz... Tym razem decydujesz sie zrezygnowac z przeprawy.|\ + Po chwili wahania decydujesz sie nie schodzic.|\ + Po przejsciu paru krokow zauwazasz, ze majaczy przed toba potezna skalna sciana.|\ + Pociagasz za klamke, ale drzwi sa zamkniete.|\ + Podchodzisz pod drzwi na polnocy, ktore nagle otwieraja sie z hukiem i wylatuje przez nie pijany mezczyzna omal na ciebie nie wpadajac. Zaraz potem drzwi zatrzaskuje sie.|\ + Podchodzisz pod drzwi na poludniu, jednak okazuja sie one zamkniete na klucz.|\ + potepieniec stoi ci na drodze.|\ + Pozostalosci po snieznej lawinie uniemozliwiaja dalsza wedrowke w wybranym kierunku.|\ + Probujesz otworzyc (.*|)(brame|wrota|drzwi|krate|furtke|drzwiczki w bramie|wrota z brazu), ale nie udaje ci sie to\.|\ + Probujesz otworzyc drzwi, lecz oprocz alarmujacego dzwieku dzwonkow nie osiagasz zadnych efektow.|\ + Probujesz przekroczyc brame, ale (.*) zastepuje ci droge.|\ + Probujesz przepchnac stojace pod sciana beczki. Niestety sa dla ciebie za ciezkie i musisz dac za wygrana.|\ + Probujesz rozpaczliwie wspiac sie na gore, ale zeslizgujesz sie po mokrych kamieniach\.|\ + Probujesz sie ruszyc na (.*), jednak pajecze sieci, w ktore sie w miedzy czasie zaplatales, uniemozliwiaja ci to.|\ + Probujesz sie wcisnac do otworu, jednakze ktos najwyrazniej jest juz w srodku, a jest tam zbyt wasko by zmiescily sie tam dwie osoby na raz.|\ + Probujesz wdrapac sie na omszaly pien zagradzajacy droge, lecz na sliskiej korze osuwa ci sie noga i spadasz z powrotem na sciezke.|\ + Probujesz wspiac sie po pniu, ale robisz to zbyt slamazarnie i zjezdzasz z powrotem w dol.|\ + Przeciez nic nie widzisz.|\ + Przeciez nie bedziesz [ws]chodzic po drabinie majac obie rece zajete trzymaniem broni!|\ + Przygladasz sie uwaznie miejscu, na ktorego chcesz sie wspiac i oceniajac trudnosc wspinaczki stwierdzasz ze najpierw musisz troche odpoczac.|\ + Ruszasz przed siebie, zaglebiajac sie w leszczyne, lecz od samego poczatku odnosisz wrazenie, ze sciezka cie zwodzi, nie chcac przepuscic przez gestwine. Po dluzszym czasie przedzierania sie przez trzesawisko, wracasz do punktu wyjscia.|\ + Schodzisz na dol po drabince, lecz w polowie drogi pomieszczenie okazuje sie byc zalane ciemna woda i jestes zmuszony zawrocic na gore?|\ + Smok zagradza ci przejscie do pieczary.|\ + Szarpiesz energicznie za klamke, lecz drzwi stawiaja opor.|\ + Troll zagradza ci droge\.|\ + Troll zastawia Ci wejscie.|\ + Tyczkowaty chudy straznik zagradza ci droge.|\ + Tylko czlonkowie Stowarzyszenia Polelfow moga tam wejsc.|\ + Uhhh, nie odwazysz sie przeskoczyc tak szerokiej przepasci!|\ + Uuups... droga sie skonczyla... Najlepiej bedzie jak zawrocisz!|\ + (Valent|Otyly wasaty mezczyzna) blokuje ci droge, odganiajac trzymanym w reku tasakiem.|\ + Wasaty potezny krasnolud mowi hardo do ciebie. Dokad leziesz. Wara stad komu innemu glowe zawracac.|\ + Wejscie tylko dla glow klanow.|\ + Wydaje ci sie, ze kowal jest bardzo znany z tego, ze nigdy nie ma go w kuzni. W tej wiosce konia nie podkujesz i musisz poszukac gdzie indziej.|\ + (Zapracowana mloda krasnoludka|Frina) mowi twardo: Gdzie sie pcha\?\!|\ + zastawia przejscie do poludniowej nawy|\ + Zboj zagradza ci przejscie na poludnie.|\ + Zimne spojrzenia obecnych tu osob powstrzymuja cie skutecznie.|\ + Zbyt szybko probujesz ruszyc dalej, momentalnie tracac rownowage na waskim przejsciu. Widok ziejacej pod toba bezkresnej otchlani uswiadamia ci, ze most trzeba pokonac powoli i z najwieksza ostroznoscia.|\ + Zbyt wiele rzeczy cie przytlacza, by udalo ci sie z tym wszystkim wgramolic na gore.|\ + Nie masz dalej wstepu.|\ + Nie wolno ci sie tam udac.|\ + Jestes teraz zajety czyms innym. Musisz wpisac diff --git a/common/map.tf b/common/map.tf index 853d2a8..d09bec3 100644 --- a/common/map.tf +++ b/common/map.tf @@ -230,10 +230,6 @@ /echo gora%; \ /endif%; \ -/def -mregexp -Fp500 -t'Podgorski tunel\.' _map_gory_szare_tunel = \ - /set _map_paused=1%; \ - /_map_idz_catch - /def _map_idz_catch = \ /purge _map_idz_move_trigger*%; \ /eval /def -n1 -mregexp -Fp500 -t'Ruszasz (niespiesznie|marszem|truchtem|biegiem|szybkim biegiem) (%{_map_follows_list})\\\.' _map_idz_move_trigger_rozne = /set _map_paused=0%%%; /_map_go follow:%%%{P2}%%%; /purge _map_idz_move_trigger*%; \ @@ -241,15 +237,6 @@ /def -n1 -mregexp -Fp500 -t'Ruszasz (niespiesznie|marszem|truchtem|biegiem|szybkim biegiem) na (dol|polnoc|poludnie|wschod|zachod|polnocny-wschod|polnocny-zachod|poludniowy-wschod|poludniowy-zachod)\\.' _map_idz_move_trigger_standard = /set _map_paused=0%%; /_map_go exit:%%{P2}%%; /purge _map_idz_move_trigger*%; \ /def -n1 -mregexp -Fp500 -t' przybywa(ja|) za toba (.*)\.' _map_idz_move_trigger_przybywaja = /_map_go exit:$$(/_map_convert_exit %%{P2}%%)%%; /purge _map_idz_move_trigger* -/def -mregexp -Fp500 -t'Wykonuje komende \'idz' _map_idz_trigger = \ - /_map_idz_catch - -/def -q -mregexp -h'SEND ^idz$' = \ - /_map_idz_catch - -/def -mregexp -Fp500 -t'Nie wiesz, w ktorym kierunku masz ruszyc...' _map_idz_wiele_kierunkow = \ - /purge _map_idz_move_trigger* - /def -mregexp -Fp500 -t'Zaczynasz schodzic na dol\.' _map_wspinaczka_dol = \ /set _map_wspinaczka=dol @@ -261,9 +248,6 @@ /_map_bloker%; \ /endif -/def -t'Nagle porywa cie nurt i niesie na wschod!' oxen_kanaly_event = \ - /_map_go exit:e - /def _map_stagecoach_listen = \ /purge _map_stagecoach_listen_trigger*%;\ /def -q -n1 -F -h'SEND wyjscie' _map_stagecoach_listen_trigger = \ @@ -291,393 +275,3 @@ sw|poludniowy-zachod|\ u|gora|\ d|dol - -/set _map_follows_list=\ - brodem przez strumien|\ - brodzac w wodzie na druga strone rzeki|\ - do alkierza|\ - do budynku|\ - do chatki|\ - do chaty|\ - do czwartej kajuty|\ - do drugiej kajuty|\ - do drzwi|\ - do gory na most|\ - do kajuty kapitana|\ - do karczmy|\ - do lazni|\ - do namiotu|\ - do otworu.|\ - do otworu|\ - do pierwszej kajuty|\ - do srodka kurhanu|\ - do trzeciej kajuty|\ - do wnetrza straznicy|\ - do wnetrza wiatraka|\ - do wnetrza wyrwy|\ - do wspolnej noclegowni|\ - do wyjscia|\ - do zajazdu|\ - droga w dol|\ - miedzy skalki|\ - na bakburte|\ - na dziob|\ - na korytarz|\ - na most|\ - na otwor|\ - na polnoc do banku|\ - na polnoc do pracowni tworcy masek|\ - na polnoc na ulice|\ - na polnocny-wschod do piekarni|\ - na polnocny-zachod wdrapujac sie na zwalony pien i zeskakujac na druga strone|\ - na poludnie do karczmy|\ - na poludnie do sklepu|\ - na poludnie na ulice|\ - na poludniowy-wschod wdrapujac sie na zwalony pien i zeskakujac na druga strone|\ - na poludniowy-zachod na ulice|\ - na pomost|\ - na rufe|\ - na schody|\ - na sterburte|\ - na ulice|\ - na wschod na ulice|\ - na wschod odsuwajac gobelin|\ - na wyjscie|\ - na zachod do pracowni lalkarskiej|\ - na zachod odsuwajac gobelin|\ - na zachod, schodzac na plaze|\ - na zewnatrz|\ - na zewnatrz karczmy|\ - na zewnatrz straznicy|\ - opuszczajac podwoje warowni|\ - po schodach|\ - po schodach na dol|\ - po schodach na gore|\ - powoli w strone polnocnego kranca mostu|\ - powoli w strone poludniowego kranca mostu|\ - przez drzwi|\ - przez drzwi na polane|\ - przez drzwiczki|\ - przez furtke w palisadzie do wioski|\ - przez kladke|\ - przez klape|\ - przez klape na dol|po drabinie na gore|\ - przez most na drugi brzeg rzeki|\ - przez mostek na druga strone|\ - przez otwor|\ - przez otwor na dol|\ - przez otwor na gore|\ - przez otwor na zewnatrz|\ - schodami do gory|\ - schodami na dol|\ - schodkami na dol|\ - schodkami na gore|\ - schodkami na rufe|\ - schodkami w dol, do kajuty|\ - schodkami w dol|\ - schodzisz na dol|\ - sciezka do lasku|\ - sciezka w kierunku ruin|\ - traktem w dol|\ - traktem w gore|\ - w dol schodow|\ - w dol traktem|\ - w gestwine|\ - w glab ciemnosci|\ - w glab otworu|\ - w glab puszczy|\ - w gore traktem|\ - w kierunku dziobu statku|\ - w kierunku dziobu|\ - w kierunku otworu|\ - w kierunku rufy|\ - w strone morza|\ - w strone otworu|\ - w strone sciany znikajac w niej nagle|\ - w strone skraju torfowiska|\ - za palisade|\ - znikajac w podwojach warowni - -/set _map_custom_exits=\ - alkierz|\ - alkowa|\ - altana|\ - arena|\ - bakburta|\ - bank|\ - barak|\ - barka|\ - biblioteka|\ - brama|\ - brod|\ - brzeg|\ - budynek|\ - chata|\ - chatka|\ - czwarta|\ - dom|\ - domek|\ - drabina|\ - druga|\ - drzwi|\ - drzwiczki|\ - dziob|\ - dziupla|\ - dziura|\ - furta|\ - furtka|\ - gabinet|\ - ganek|\ - golebnik|\ - gospoda|\ - jaskinia|\ - jaskinie|\ - kajuta|\ - kamienica|\ - kantorek|\ - kantyna|\ - kaplica|\ - karcer|\ - karczma|\ - klapa|\ - korytarz|\ - krzaki|\ - kuchnia|\ - kurhan|\ - kurnik|\ - kuznia|\ - lazaret|\ - laznia|\ - lodka|\ - magazyn|\ - mlyn|\ - most|\ - namiot|\ - ogrod|\ - otwor|\ - palac|\ - pawilon|\ - pieczara|\ - piekarnia|\ - pierwsza|\ - pietro|\ - piwnice|\ - poczta|\ - poklad|\ - pokoik|\ - pomost|\ - portal|\ - rufa|\ - srodokrecie|\ - bakburta|\ - sterburta|\ - sala|\ - salon|\ - sciezka|\ - schodki|\ - schody|\ - sklep|\ - spizarnia|\ - srodokrecie|\ - stajnia|\ - sterburta|\ - stodola|\ - stragan|\ - straznica|\ - stryszek|\ - swiatynia|\ - szalas|\ - szczelina|\ - taras|\ - targ|\ - trakt|\ - trzecia|\ - tunel|\ - ulica|\ - wejscie|\ - wiatrak|\ - wieza|\ - woz|\ - wyjscie|\ - wyplyn|\ - wyrwa|\ - zagroda|\ - zajazd|\ - zielarnia|\ - nadbudowka|\ - strozowka|\ - latarnia - -/set _map_custom_exits_with_arg=\ - dotknij|\ - obejrzyj|\ - obroc|\ - odsun|\ - otworz|\ - pchnij|\ - pociagnij|\ - podnies|\ - przecisnij|\ - przeczolgaj|\ - przedrzyj|\ - przejdz|\ - przeplyn|\ - przepraw|\ - przeskocz|\ - przesun|\ - przyloz|\ - rozsun|\ - skocz|\ - wdrap|\ - wejdz|\ - wespnij|\ - wskocz|\ - wslizgnij|\ - wyjdz|\ - wynurz|\ - zanurkuj|\ - zejdz|\ - zeskocz|\ - zsun|\ - wcisnij|\ - przebij - -/set _map_pause_list=\ - Zaczynasz przeszukiwac |\ -; Zaczynasz szukac |\ - Klekasz szukajac sladow. - -/set _map_unpause_list=\ - Nie masz na to sily.|\ - Dokladnie obszukujesz kazdy z czterech wspornikow, ostukujac je w poszukiwaniu skrytek. W chwili gdy juz niemal decydujesz sie zrezygnowac, slyszysz gluchy dzwiek wskazujacy na jakies znalezisko. Odsuwasz ruchomy fragment wspornika i wsadzasz dlon do srodka odkrytej wneki. W pewnej chwili twoje palce natykaja na cos okraglego i twardego. Chwytasz to i wyciagasz na zewnatrz.|\ - Dziupla okazuje sie znacznie glebsza, niz wygladala z zewnatrz. Delikatnie macajac reka, uwaznie przeszukujesz jej zimne i nieco wilgotne wnetrze. W pewnej chwili twoje palce natykaja na cos okraglego i twardego. Chwytasz to i wyciagasz na zewnatrz.|\ - Jestes w stanie wyroznic kilka sladow na ziemi.|\ - Kiedy probujesz zajrzec pod okrywajace woz skory, wlasciciel odpycha cie brutalnie, obrzucajac niewybrednymi przeklenstwami.|\ - Nie udaje ci sie niczego znalezc. Dziwne...|\ - Nie udalo ci sie znalezc niczego interesujacego.|\ - Nie znajdujesz nic ciekawego.|\ - Nie znajdujesz zadnych sladow.|\ - Nie znajdujesz zadnych ziol.|\ - Ostroznie wyjmujesz reke z pekniecia, koniuszkiem palca stracajac cos lodowato zimnego.|\ - Po dokladnym przeszukaniu ciala stwierdzasz, ze korzystajac ze swoich umiejetnosci moglbys wyrwac lub wyciac |\ - Posrod pajeczyn dostrzegasz niewielki wyrysowany kreda symbol - dokladnie taki, jaki pokazal ci starzec z wioski.|\ - Powoli obchodzisz posag dookola, przygladajac sie mu uwaznie i badajac czy nie kryje on zadnych sekretow. Wsuwasz swa reke w zamknieta, olbrzymia dlon posagu, by sprawdzic czy czegos tam nie schowano. W pewnej chwili twoje palce natykaja na cos okraglego i twardego. Chwytasz to i wyciagasz na zewnatrz.|\ - Przestajesz przeszukiwac |\ - Przestajesz szukac.|\ - Przestajesz szukac sladow.|\ - Przesuwajac palcami po cholwie odkrywasz mala kieszonke, w ktorej znajdujesz klucz.|\ - Przeszukujesz po kolei wszystkie kawalki kamienia, ktore kiedys skladaly sie na obelisk. Pozniej badasz dokladnie jego podstawe. Tam, tuz nad ziemia, znajdujesz mala skrytke, do ktorej wsuwasz dlon. W pewnej chwili twoje palce natykaja na cos okraglego i twardego. Chwytasz to i wyciagasz na zewnatrz.|\ - Przeszukujac wglebienie udaje ci sie znalezc stylizowany pret.|\ - Szukasz wszedzie, ale nie znajdujesz zadnych ziol.|\ - Udaje ci sie otworzyc ukryta na piersi zgruchotanego golema klapke i zabierasz znajdujace sie pod nia zrodlo mocy konstruktu, |\ - Uwaznie badasz sciany, dotykajac ich opuszkami palcow. Masz wrazenie ze to poprzeczne pekniecie, na ktore natrafiasz, wnika w skale na wieksza glebokosc niz inne.|\ - Zanurzasz rece gleboko w wody fontanny i uwaznie, piedz po piedzi, badasz jej muliste dno. W pewnej chwili twoje palce natykaja na cos okraglego i twardego. Chwytasz za to i wyciagasz na zewnatrz.|\ - znajdujesz - -/set _map_create_bloker_list=\ - Geste krzaki uniemozliwiaja|\ - Moze warto poczekac do switu?|\ - Nie widzisz zadnego wyjscia prowadzacego na|\ - Ruszasz razno na - -/set _map_bloker_list=\ - blokuje ci droge.|\ - stoi ci na drodze.|\ - Bierzesz rozbieg i probujesz przeskoczyc wyrwe, jednak zle wymierzasz odleglosc|\ - krypty zablokowane jest przez kamienna plyte.|\ - Jesli chcesz, by brama zostala otwarta, musisz do niej zapukac lub w nia uderzyc.|\ - Przejscie blokuje obalony pien|\ - Brama jest zamknieta noca.|\ - Chcesz sforsowac zamknieta brame\? W nocy nikt ci nie otworzy.|\ - Chcesz wpasc do rozpadliny\? Taka decyzje musisz potwierdzic.|\ - Chwytasz za bluszcz probujac wspiac sie z jego pomoca na szczyt urwiska. Udaje ci sie nawet pokonac z pol metra, nim rosliny rwa sie, zmuszajac cie do upadku.|\ - Cofasz sie pare krokow, bierzesz gleboki oddech, rozpedzasz sie, lecz w ostatniej chwili zatrzymujesz sie tuz przed ogniem, odwracajac sie szybko od niego. Tym razem oblecial cie strach.|\ - (Czarnowlosa wysoka gnomka|Raila) zagradza ci droge.|\ - Droge zastepuje ci barczysty straznik mowiac: Prosze okazac kwit magazynowy lub wskazac towar do przechowania.|\ - Forsowanie zamknietych drzwi nie jest najlepszym pomyslem.|\ - Geste krzaki i porzucone narzedzia zupelnie blokuja dalsza podroz w tym kierunku. Niestety, musisz zawrocic.|\ - grzyboczlek stoi ci na drodze.|\ - Idziesz na polnocny-zachod, lecz zawracasz zrezygnowan(y|a), gdyz przejscie zostalo zasypane.|\ - Idziesz na poludniowy-wschod, lecz zawracasz zrezygnowan(y|a), gdyz przejscie zostalo zasypane.|\ - Jest zbyt ciemno, zeby moc znalezc stad jakies wyjscie.|\ - Jestes tak zmeczon(y|a), ze nie mozesz dalej podazac w tym kierunku\.|\ - Juz po chwili dostrzegasz jednak, ze przejscie zatrzymuje sie na poteznej skalnej scianie.|\ - Karczmarz zagradza ci wejscie do kuchni.|\ - Kierujesz sie w strone krzakow porastajacych (zachodnia|polnocno-wchodnia) czesc kotliny, lecz bezradnie zatrzymujesz sie przed zwarta sciana kolcow i galezi. Nie znajdujesz sposobu, jak wejsc w chaszcze.|\ - Ktos inny juz to zaczal robic. Otwor nie jest dosc szeroki by udalo sie to dwom osobom na raz.|\ - Masz zbyt wielkie obawy by tam wejsc.|\ - mezczyzna stoi ci na drodze.|\ - mowi hardo do ciebie: A ty gdzie\? Tam maja wstep tylko mahakamscy kowale.|\ - Moze najpierw wyjdz z wody|\ - Musisz stanac w kolejce i poczekac na audiencje.|\ - Najpierw wejdz do kabiny i sie rozbierz!|\ - Najpierw wejdz do kabiny i sie ubierz!|\ - Nie dasz rady otworzyc stalowej kraty, musisz sprobowac ja uniesc.|\ - Nie jestes pewn(y|a) swojej umiejetnosci plywania w tej brudnej rzece...|\ - Nie jestes w stanie wymknac sie stad niezauwazenie.|\ - Nie jestes dowodca zadnej druzyny.|\ - Nie jestes zbyt pewn(y|a) swojej umiejetnosci latania...|\ - Nie masz tam wstepu.|\ - LoooLNie masz dalej wstepu.|\ - Nie masz jak sie stad wydostac, gdyz klapa w suficie jest zamknieta.|\ - Nie mozesz sie tam udac, gdyz lezysz.|\ - Nie mozesz sie tam udac, gdyz kapiesz sie w jeziorku.|\ - (Nie mozesz sie tam udac, gdyz |)([Op]pierzona skrzydlata bestia|[Ss]krzydlaty lwiopodobny potwor) swoim cielskiem zagradza ci droge( ucieczki|) na |\ - Nie mozesz sie tam udac, gdyz siedzisz|\ - Nie mozesz sie tam udac, gdyz (.*) blokuj(e|a) ci droge na |\ - Nie mozesz wyjsc z domu poniewaz stoisz na krzesle.|\ - Nie mozesz wyjsc z domu poniewaz stoisz na szafie.|\ - Nie mozesz zejsc gdyz klapa jest zamknieta.|\ - Niestety drzwi zdaja sie byc zaryglowane od wewnatrz.|\ - Niestety, mieszkancy najwyrazniej zamykaja sie na noc. Chyba lepiej bedzie sprobowac za dnia.|\ - Niestety, nie zmiescisz sie, gdyz ktos juz sie tam znajduje.|\ - Niestety, wyglada na to, ze wiecej osob niz jedna sie tam nie zmiesci.|\ - (Njalla|Czerwononosa rudowlosa krasnoludka) mowi do ciebie: Gdzie z tym pyskiem sie pchasz, no gdzie?|\ - (Njalla|Czerwononosa rudowlosa krasnoludka) mowi do ciebie: Jeno Smoki moga tam wchodzic, winc si nie pchaj, kaj cie nie zapraszaja.|\ - (Njalla|Czerwononosa rudowlosa krasnoludka) nie podnoszac glowy mamrocze do ciebie niewyraznie: Nawet o tym nie mysl Bratenku, nawet o tym nie mysl.|\ - (Njalla|Czerwononosa rudowlosa krasnoludka) wstaje, bierze zamach i rzuca kuflem w twoja strone, po czym siada za lawa, dajac ci do zrozumienia, ze nie lubi sie powtarzac.|\ - (Njalla|Czerwononosa rudowlosa krasnoludka) zagradza droge wyciagajac nogi tak, ze blokuja przejscie na zaplecze, po czym zasypia w najlepsze|\ - Ochotnik zagradza ci droge!|\ - Patrzysz na spieniona, gorska rzeke i zastanawiasz sie nad tym czy sobie poradzisz... Tym razem decydujesz sie zrezygnowac z przeprawy.|\ - Po chwili wahania decydujesz sie nie schodzic.|\ - Po przejsciu paru krokow zauwazasz, ze majaczy przed toba potezna skalna sciana.|\ - Pociagasz za klamke, ale drzwi sa zamkniete.|\ - Podchodzisz pod drzwi na polnocy, ktore nagle otwieraja sie z hukiem i wylatuje przez nie pijany mezczyzna omal na ciebie nie wpadajac. Zaraz potem drzwi zatrzaskuje sie.|\ - Podchodzisz pod drzwi na poludniu, jednak okazuja sie one zamkniete na klucz.|\ - potepieniec stoi ci na drodze.|\ - Pozostalosci po snieznej lawinie uniemozliwiaja dalsza wedrowke w wybranym kierunku.|\ - Probujesz otworzyc (.*|)(brame|wrota|drzwi|krate|furtke|drzwiczki w bramie|wrota z brazu), ale nie udaje ci sie to\.|\ - Probujesz otworzyc drzwi, lecz oprocz alarmujacego dzwieku dzwonkow nie osiagasz zadnych efektow.|\ - Probujesz przekroczyc brame, ale (.*) zastepuje ci droge.|\ - Probujesz przepchnac stojace pod sciana beczki. Niestety sa dla ciebie za ciezkie i musisz dac za wygrana.|\ - Probujesz rozpaczliwie wspiac sie na gore, ale zeslizgujesz sie po mokrych kamieniach\.|\ - Probujesz sie ruszyc na (.*), jednak pajecze sieci, w ktore sie w miedzy czasie zaplatales, uniemozliwiaja ci to.|\ - Probujesz sie wcisnac do otworu, jednakze ktos najwyrazniej jest juz w srodku, a jest tam zbyt wasko by zmiescily sie tam dwie osoby na raz.|\ - Probujesz wdrapac sie na omszaly pien zagradzajacy droge, lecz na sliskiej korze osuwa ci sie noga i spadasz z powrotem na sciezke.|\ - Probujesz wspiac sie po pniu, ale robisz to zbyt slamazarnie i zjezdzasz z powrotem w dol.|\ - Przeciez nic nie widzisz.|\ - Przeciez nie bedziesz [ws]chodzic po drabinie majac obie rece zajete trzymaniem broni!|\ - Przygladasz sie uwaznie miejscu, na ktorego chcesz sie wspiac i oceniajac trudnosc wspinaczki stwierdzasz ze najpierw musisz troche odpoczac.|\ - Ruszasz przed siebie, zaglebiajac sie w leszczyne, lecz od samego poczatku odnosisz wrazenie, ze sciezka cie zwodzi, nie chcac przepuscic przez gestwine. Po dluzszym czasie przedzierania sie przez trzesawisko, wracasz do punktu wyjscia.|\ - Schodzisz na dol po drabince, lecz w polowie drogi pomieszczenie okazuje sie byc zalane ciemna woda i jestes zmuszony zawrocic na gore?|\ - Smok zagradza ci przejscie do pieczary.|\ - Szarpiesz energicznie za klamke, lecz drzwi stawiaja opor.|\ - Troll zagradza ci droge\.|\ - Troll zastawia Ci wejscie.|\ - Tyczkowaty chudy straznik zagradza ci droge.|\ - Tylko czlonkowie Stowarzyszenia Polelfow moga tam wejsc.|\ - Uhhh, nie odwazysz sie przeskoczyc tak szerokiej przepasci!|\ - Uuups... droga sie skonczyla... Najlepiej bedzie jak zawrocisz!|\ - (Valent|Otyly wasaty mezczyzna) blokuje ci droge, odganiajac trzymanym w reku tasakiem.|\ - Wasaty potezny krasnolud mowi hardo do ciebie. Dokad leziesz. Wara stad komu innemu glowe zawracac.|\ - Wejscie tylko dla glow klanow.|\ - Wydaje ci sie, ze kowal jest bardzo znany z tego, ze nigdy nie ma go w kuzni. W tej wiosce konia nie podkujesz i musisz poszukac gdzie indziej.|\ - (Zapracowana mloda krasnoludka|Frina) mowi twardo: Gdzie sie pcha\?\!|\ - zastawia przejscie do poludniowej nawy|\ - Zboj zagradza ci przejscie na poludnie.|\ - Zimne spojrzenia obecnych tu osob powstrzymuja cie skutecznie.|\ - Zbyt szybko probujesz ruszyc dalej, momentalnie tracac rownowage na waskim przejsciu. Widok ziejacej pod toba bezkresnej otchlani uswiadamia ci, ze most trzeba pokonac powoli i z najwieksza ostroznoscia.|\ - Zbyt wiele rzeczy cie przytlacza, by udalo ci sie z tym wszystkim wgramolic na gore.|\ - Nie masz dalej wstepu.|\ - Nie wolno ci sie tam udac.|\ - Jestes teraz zajety czyms innym. Musisz wpisac diff --git a/nightal/map.tf b/nightal/map.tf new file mode 100644 index 0000000..e69de29 diff --git a/nightal/start.tf b/nightal/start.tf index 4953c42..112e3c4 100644 --- a/nightal/start.tf +++ b/nightal/start.tf @@ -4,6 +4,7 @@ /load food.tf /load horses.tf /load mail.tf +/load map.tf /load money.tf /load movement.tf /load specs.tf