function load_my_settings() --------------------------------------------------------------------------------- ------------ OD TEGO MIEJSCA W DOL MOZNA ZMIENIAC ZAWARTOSC -------------- --------------------------------------------------------------------------------- -- Wszystkie linie zaczynajace sie od '--' to komentarze i nie maja zadnego -- znaczenia w kontekscie ustawien. ------------------------------------------ -- Tutaj ustaw Twoje imie (miedzy innymi do globalnego licznika postepow i zabitych) -- Musi to byc w postaci: scripts.character_name = "Adremen" scripts.character_name = "Werbat" ------------------------------------------ -- Domyslna opcja czy maja byc numerowani neutralni osobnicy na lokacji -- -- Dozwolone wartosci -- true - beda numerowani wszyscy osobnicy -- false - beda numerowani tylko aktualni wrogowie -- -- Komenda do zmiany w trakcie gry: '/numeruj' ateam.all_numbering = false ------------------------------------------ -- Domyslna opcja do /z oraz /zz -- -- Dozwolone wartosci: -- 1 - tylko atak ('zabij') -- 2 - tylko atak + wskazanie ('zabij' + 'wskaz ... jako cel ataku') -- 3 - komplet ('zabij', 'wskaz', 'rozkaz wszystkim zaatakowac ...') ateam.attack_mode = 1 ------------------------------------------ -- Ustawianie ataku do bindow zamiast zwyklego 'zabij' -- Przykladowo: -- -- ateam.attack_command = "chzabij" -- -- bedzie wykonywalo "chzabij" zamiast "zabij" w bindach skryptowych. -- -- Jesli pozostawione nieruszone to bedzie zwykle "zabij" ateam.attack_command = nil ------------------------------------------ -- Ustawienie jak maja dzialac bindowania przejsc specjalnych -- Znaczenie opcji: -- -- 0 - nie bedzie w ogole bindowalo przejsc specjalnych na podstawie widzianych tekstow -- 1 - bedzie bindowalo przejscie tylko na podstawie osoby prowadzacej -- 2 - bedzie bindowalo na podstawie kogokolwiek ateam.special_follow_bind_mode = 2 ------------------------------------------ -- Startowa opcja odglosu ataku na postac. -- Domyslnie ustawiona jest opcja 1 - beepowane beda ataki tylko ludzi, -- ktorych mamy na liscie wrogow. -- Dodatkowo, mozliwe opcje: -- 0 - zadne ataki nie sa beepowane -- 2 - beepowane sa ataki od kogokolwiek misc.attack_beep.mode = 2 ------------------------------------------ -- Domyslna opcja zbierania -- -- Dozwolone wartosci: -- uzyj komendy '/zbieranie' aby zobaczyc wszystkie dozwolone wartosci -- -- Komenda do zmiany w trakcie gry: '/zbieranie [wartosc_ustawienia]' scripts.inv.collect.current_mode = 6 ------------------------------------------ -- Domyslna opcja do ZIOL (ile to jest 'wiele' w woreczku) -- -- Dozwolone wartosci: -- jakakolwiek liczba herbs["many_to_int"] = 25 ------------------------------------------ -- Domyslna opcja do ZIOL (podczas pakowania, ile zapakowac ziol do woreczka) -- -- Dozwolone wartosci: -- jakakolwiek liczba herbs["full_bag_amount"] = 44 ------------------------------------------ -- Domyslne pojemniki do monet (money), kamieni (stones), jedzenia (food), -- i wszystkiego innego (other) -- -- Dozwolone wartosci: -- - 1 (to jest "plecak") -- - 2 (to jest "torba") -- - 3 (to jest "worek") -- - 4 (to jest "sakiewka") -- - 5 (to jest "mieszek") -- - 6 (to jest "sakwa") -- - 7 (to jest "wor") scripts.inv["money_bag"] = 4 scripts.inv["stones_bag"] = 4 scripts.inv["food_bag"] = 1 scripts.inv["other_bag"] = 1 ------------------------------------------ -- -- Konfiguracja bindow do mowienia jezykowego -- Tutaj definiuje sie dany alias do poszczegolnego jezyka, -- przykladowo jesli chce miec 'estalijski' pod 'e', a 'bretonski' pod 'b' -- to bedzie to wygladalo tak: -- misc.lang["aliases"] = {["s"] = "starsza mowa", ["b"] = "bretonski"} -- wtedy w grze po zrobieniu 's tekst w starszej mowie' zostanie powiedziane -- w starszej mowie, a 'b tekst po bretonsku' zostanie powiedziane po bretonsku. -- Wszystkie jezyki mozna zobaczyc w Mudlecie: '/jezyki' -- misc.lang["aliases"] = {} -- Konfiguracja przyslowkow do bindow -- Do kazdego binda (czyli przykladowo 's' oraz 'b' z poprzedniego przykladu) -- mozna sobie ustawic przyslowki, przykladowo: -- -- misc.lang["aliases_prefix"] = {["s"] = "spokojnie", ["b"] = "nerwowo"} -- -- wtedy przy uzywaniu 's' tekst bedzie wypowiadany spokojnie w starszej mowie, -- a 'b' tekst bedzie wypowiadany nerwowo po bretonsku. -- Mozna miec rozne bindy do tych samych jezykow z roznymi przyslowkami. misc.lang["aliases_prefix"] = {} ------------------------------------------ -- Konfiguracja pojemnikow na bron do /db[id], /ob[id] itp, pomoc w '/bronie' -- -- Przykladowo: -- scripts.inv.weapons.case = {"pochwy lyrijskiej", "zlocistej pochwy"} -- w tym przypadku wszystko z '1', czyli /ob1, /db1 itp bedzie do 'pochwy lyrijskiej' itd. -- Nazwy musza byc w dopelniaczu! -- scripts.inv.weapons.case = {"inkrustowanego temblaka", "drugiego inkrustowanego temblaka", "skorzanej pochwy"} -- Jesli chce sie miec pod odpowiednim id tarcze, trzeba tutaj ustawic jej id. -- wtedy po ustawieniu np 2, bedzie mozna zrobic '/db2' i wyjmie i zalozy tarcze. -- UWAGA: Jesli ustawia sie id tarczy, to wtedy w powyzszym w 'weapons.case' musi -- byc ustawione cokolwiek jako to id, czyli na przyklad majac jako 2 bedzie to: -- scripts.inv.weapons.case = {"pochwy lyrijskiej", "cos tam", "zlocistej pochwy"} -- wtedy 1 i 3 to pochwy, 2 to cokolwiek (nieistotne, bo to id jest do tarczy). scripts.inv.weapons.shield_id = false -- Co robic przy akcji dotyczacej tarczy. Jesli 'mode' jest 1 to bedzie robilo -- 'wloz tarcze do ', 'wez tarcze z ;zaloz ja'. -- Jesli ustawi sie 2 to jest to 'gzzarzuc tarcze' oraz 'gzzdejmij' (plecy musza byc wtedy wolne). scripts.inv.weapons.shield_mode = 1 -- Konfiguracja zachowania /db oraz /ob. Mozna sobie zdefiniowac ktore tarcze elementy -- (1, 2, 3, ktores dwa albo wszystkie) maja byc dobywane/zakladane i opuszczane/chowane -- przy /db i /ob. -- jesli pozostawi sie tak jak jest (czyli {}) to bedzie 'dobadz wszystkich broni' i -- analogicznie dla opuszczania. Jesli ustawi sie: -- scripts.inv.main_weapons_action = {1, 2} -- to przy /db i /ob beda wykonywane akcje na pojemniku 1 i 2. -- Jest wsparcie dla tarczy (jesli jest ustawiona jako slot powyzej) scripts.inv.main_weapons_action = {1, 2} -- Konfiguracja jaka ma byc komenda dobywania. -- Domyslnie jest to 'podobadz broni z ...' i i taka komenda -- pozostanie gdy pozostawi sie te opcje nieustawiona. Mozna na przyklad dla straznika zrobic: -- scripts.inv.weapon1_action = "powyjmij bron z ;gzdobadz broni" -- wtedy zamiast standardowego 'podobadz broni z ...' wykona zdefiniowane akcje. -- Trzeba pamietac o , ktore automatycznie bedzie zastapione odpowiednia -- nazwa pojemnika. scripts.inv.weapon1_action_on = "powyjmij bron z ; gzdobadz jej" scripts.inv.weapon2_action_on = "powyjmij bron z ; gzdobadz jej" scripts.inv.weapon3_action_on = false -- To samo co powyzej ale dla opuszczania broni. -- Jesli nie jest zdefiniowane to jest wykonywane domyslne 'powsun bron ...' scripts.inv.weapon1_action_off = false scripts.inv.weapon2_action_off = false scripts.inv.weapon3_action_off = false ------------------------------------------ -- Domyslna opcja do BAZY POSTACI czy ma pokazywac imiona/gildie przy nieznajomych -- (nie dotyczy wrogow, wrogowie sa zawsze pokazywani) -- -- Dozwolone wartosci: -- false - nie bedzie pokazywal -- true - bedzie pokazywal scripts.people["showing_names"] = true -- Domyslna opcja do BAZY POSTACI czy ma zapamietywac postacie przy przedstawianiu -- -- Dozwolone wartosci: -- false - nie bedzie pokazywal -- true - bedzie pokazywal scripts.people["updating_names"] = false -- Wrogowie (postacie i gildie) -- Wystarczy dac klucz = wartosc jako gildia i "true", przykladowo: -- scripts.people.enemy_guild = {"SC", "MC"} -- lub scripts.people.enemy_people = {"Rurek", "Ogorek"} scripts.people.enemy_guilds = {"KS"} scripts.people.enemy_people = {"powazny ciemnooki gnom"} -- Kolorowanie wszystkich czlonkow gildii w bazie (po imionach i shortach). -- Wystarczy dac klucz = wartosc jako gildia i kolor, przykladowo: -- -- scripts.people.colored_guilds = { -- ["CKN"] = "green", -- } -- -- Sprawdz '/kolory' aby zobaczyc dostepne kolory w Mudlecie. scripts.people.colored_guilds = { ["RA"] = "GhostWhite", ["KS"] = "Red", ["CKN"] = "gold", ["KG"] = "SkyBlue", ["ZS"] = "LightSkyBlue", ["MC"] = "MediumPurple", ["SC"] = "LawnGreen", } -- Kolorowanie poszczegolnych ludzi z bazy. -- Wystarczy dac klucz = wartosc jako osoba i kolor, przykladowo: -- -- scripts.people.colored_guilds = { -- ["Adremen"] = "green", -- ["piekny dostojny rurek"] = "red", -- } -- -- Sprawdz '/kolory' aby zobaczyc dostepne kolory w Mudlecie. scripts.people.colored_people = {} ------------------------------------------ -- Akcje przed i po wycinaniu. Czasami jest potrzeba, aby schowac jakas bron -- gdzies, dobyc sztyletu, i po wycinaniu to samo. 'pre' to przed wycinaniem, -- 'post' to po wycinaniu. -- Dozwolone wartosci: -- [lista] komend do wykonania, np: -- misc.cutting_pre = {"powsun bron do uprzezy", "powyjmij bron z pochwy", "dobadz sztyletu"} --misc.cutting_pre = {"powsun bron do uprzezy", "powyjmij bron z pochwy", "dobadz sztyletu"} --misc.cutting_post = {"powsun bron do pochwy", "powyjmij bron z uprzezy", "dobadz jej"} misc.cutting_pre = {} misc.cutting_post = {} ------------------------------------------ -- -- Konfiguracja UI -- -- Wysokosc procentowa okna glownego okna kondycji -- height to wysokosc procentowa, width to szerokosc procentowa scripts.ui.states_window_height = 45 scripts.ui.states_window_width = 50 -- W ktorym miejscu (% okna) ma sie zaczac dolna belka scripts.ui.footer_start = 0 -- Wysokosc (w pikselsach) dolnej belki scripts.ui.footer_height = 70 -- SZerokosc (w %) dolnej belki scripts.ui.footer_width = 100 -- Jaki % dolnej belki ma zajmowac roza wiatrow scripts.ui.footer_map_width_p = 10 -- Jaki % dolnej belki ma zajmowac prawa czesc belki (informacyjna z zaslonami itp) scripts.ui.footer_info_width_p = 40 -- Margines szerokosci (w pikselach) rozy wiatrow scripts.ui.footer_map_width_margin = 10 -- Margines wysokosci (w pikselach) rozy wiatrow scripts.ui.footer_map_height_margin = 10 -- Ile elementow/jeden wiersz ma byc w srodkowym pasku -- Moga byc tam maksymalnie 3 wiersze, wiec przy uzywaniu wszystkich -- paskow, 4 lub 5 to dobra wartosc scripts.ui.footer_main_items_per_row = 3 -- Wielkosc czcionki na rozy wiatrow (tych symboli i special exitow) scripts.ui.footer_map_font_size = 12 -- Wielkosc czcionki na belce srodkowej i prawej scripts.ui.footer_font_size = 12 -- Wielkosc czcionki w oknie stanow scripts.ui.states_font_size = 12 scripts.ui.footer_r = 0 scripts.ui.footer_g = 0 scripts.ui.footer_b = 0 -- -- Konfiguracja tego co i jak ma byc na srodkowym dolnym pasku -- -- 'footer_mode' to styl belki. -- Dozwolone wartosci: -- mode0 - wylaczony -- mode1 - pasek z suwakami (bardziej graficznie) -- mode2 - pasek z wartosciami tekstowymi (bardziej minimalistyczny niz 1) scripts.ui.cfg["footer_mode"] = "mode1" -- footer_items to elementy, jakie maja tam byc. Kolejnosc taka jak jest -- tutaj jest kolejnoscia, jaka bedzie na belce. scripts.ui.cfg["footer_items"] = { "kondycja", "zmeczenie", "mana", "przeciazenie", "glod", "pragnienie", "panika", "postepy", "forma", --"upicie", --"kac", } scripts.ui.bind_color = "" -- -- Kolor podswietlania magicznych broni/zbroi -- scripts.magic_weapons_color = "orchid" -- -- Kolor uzywany przy /tcolor (pomoc w '/bindy') -- scripts["tcolor_color"] = "orange" ------------------------------------------ -- Konfiguracja gagow -- -- Ponizej jest opcja co ma byc robione: -- -- '0' - nic, wyswietlane beda taki tekst jak przychodzi z arkadii -- '1' - bedzie usuwana dana linia (nie bedzie w ogole informacji, ze przyszla) -- '2' - bedzie gagowana z tagiem, np [bron] _oryginalna_linia_ -- (konfiguracja kolorow ponizej) -- scripts.gag_settings = { ["moje_ciosy"] = 2, ["moje_spece"] = 2, ["innych_ciosy"] = 2, ["innych_ciosy_we_mnie"] = 2, ["innych_spece"] = 2, ["moje_uniki"] = 2, ["innych_uniki"] = 2, ["moje_parowanie"] = 2, ["innych_parowanie"] = 2, ["zaslony_udane"] = 2, ["zaslony_nieudane"] = 2, ["cele"] = 2, ["rozkazy"] = 2, ["ogluchy"] = 2, ["bloki"] = 2, ["bron"] = 2, ["npc"] = 2, } -- Ponizej jest opcja kolorow do tagow (czyli tylko kiedy opcja = 2) -- Tabela kolorow jest tutaj: http://wiki.mudlet.org/images/c/c3/ShowColors.png -- scripts.gag_colors["moje_ciosy"] = "white" scripts.gag_colors["moje_spece"] = "orchid" scripts.gag_colors["innych_ciosy"] = "firebrick" scripts.gag_colors["innych_ciosy_we_mnie"] = "tomato" scripts.gag_colors["innych_spece"] = "orchid" scripts.gag_colors["moje_uniki"] = "white" scripts.gag_colors["innych_uniki"] = "firebrick" scripts.gag_colors["moje_parowanie"] = "white" scripts.gag_colors["innych_parowanie"] = "slate_gray" scripts.gag_colors["zaslony_udane"] = "deep_sky_blue" scripts.gag_colors["zaslony_nieudane"] = "dark_slate_blue" scripts.gag_colors["bron"] = "red" scripts.gag_colors["npc"] = "floral_white" --------------------------------------------------------------------------------- ------------------- PONIZEJ USTAWIENIA MAPPERA ---------------------- --------------------------------------------------------------------------------- -- Domyslna opcja czy ma byc uzywane GPS po lokacjach -- -- Dozwolone wartosci -- true - bedzie uzywane -- false - nie bedzie uzywane amap.using_room_gps = true -- Domyslna opcja czy maja byc pokazywane notki i bindy -- podczas wejscia na lokacje -- -- Dozwolone wartosci -- true - beda pokazywane notki -- false - nie beda pokazywane notki (mozna ja wtedy zobaczyc w '/lok') -- -- Komenda do zmiany w trakcie gry: '/pokazuj_notki' -- Komenda do zmiany w trakcie gry: '/pokazuj_bindy' amap.db.show_notes = true amap.db.show_binds = true ------------------------------------------ -- Domyslna opcja startowa opoznienia chodzika -- -- Dozwolone wartosci -- -- Mozna zmienic '/opoz' w trakcie gry -- -- Komenda do zmiany w trakcie gry: '/opoz [wartosc]' amap.walker_delay = 4 ------------------------------------------ -- Domyslna opcja startowa rozy wiatrow (czy ma byc wlaczona) -- -- Dozwolone wartosci -- true - roza bedzie wlaczona przy starcie Mudleta -- false - roza nie bedzie wlaczona przy starcie Mudleta -- -- Komenda do zmiany w trakcie gry: '/roza' amap.ui.active = false ------------------------------------------ -- Czy uzywac skroconego listowania kierunkow -- false to wylaczone, true to wlaczone amap.shorten_exits = false ------------------------------------------ amap.locating["name"] = "Werbacie" amap.locating["loc_id"] = 15932 --------------------------------------------------------------------------------- ------------ OD TEGO MIEJSCA PONIZEJ NIC NIE ZMIENIAJ --------------- --------------------------------------------------------------------------------- scripts:print_log("Ok, profil zaladowany") end tempTimer(0.3, function () load_my_settings() end) tempTimer(0.4, function () misc_load_dump() end) tempTimer(0.4, function () scripts.people:enemy_people_starter() end) tempTimer(0.55, function () scripts.people:color_people_starter() end) tempTimer(0.7, function () scripts.people:trigger_people_starter() end) tempTimer(1, function () expandAlias("/ui_restart", false) end) tempTimer(1.1, function() amap:check_room_gps_options() end) tempTimer(1.5, function () scripts.ui:set_gag_options() end) tempTimer(1.7, function () misc.lang:init() end)